torsdag 8 mars 2018

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Nu har blogghjälpen varit och hämtat sina katter efter sin låååååånga och oförtjänta semester.  Jag har förstås tagit tillfället i akt att förhöra mig lite om hur hennes katter upplever blogghjälpen.

Det var precis som jag trodde. Hon är alldeles för ofta borta. Hon håller på med andra saker än att gosa med sina katter. De får inte så mycket mat som de behöver. Hon påstår att de inte mår bra om de får för mycket mat. Ha! Precis som om det vore nån risk. Godistilldelningen är katastrofal hemma också.

Det positiva var att när hon nån gång är hemma så är hon ganska snäll.

Nåjam, det var ju alltid något.

10 kommentarer:

  1. Oj då, blogghjälpens katter skrädde verkligen inte jamen gällande både det ena och det andra. Men matte säger att man nog får sålla bort en del av informationen.... Fattar inte vad hon menar med det?!....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, va?? Sa er matte verkligen så?

      Radera
  2. Nej men... tänk, det är inte alls den bild vi klosterkatter har av Blogghjälpen! Vi tycker att hon är jamarsnäll mot oss när hon hälsar på, och hon gör alltid matte glad - vilket vi katter tjänar på, för då blir matte mer generös med godiset. Fast vi känner igen det där med begränsad mattillgång... här hemma får vi bara lightfoder, för matte säger att vi blir tjocka annars. Vadå tjocka?!? En katt är inte tjock så länge den ryms i sin päls! Nosbuffar från Rafael, Philemon och Robin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, nja, men de sa ju att hon faktiskt var snäll. Men som ni själva jamar, det där med mat- och godistillgång förstår hon inte alls.

      Radera
  3. Oj, vad mycket du fick veta om hur blogghjälpen var hemma.
    Men, det viktigaste var ju ändå att hon var snäll när hon väl var hemma hos dom.
    Sen kan ju tilldelningen av mat alltid diskuteras.
    Själv har jag fri tillgång till maten och äter när jag vill.
    Men, det ska ju jamas att jag motionerar också (alltid i sele o band).
    Är vädret hyfsat bra tar jag alltid matte o husse på en promenad som är minst 1 km lång och ibland lite mer.
    Och jag springer!! också en del av denna sträckan.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, vad duktig du är som springer! Det skulle jag nog också göra om jag hade möjlighet, men jag får bara springa i korridoren på katthemmet än så länge.

      Radera
  4. Rätt mycket av det där minns jag också från förr, särskilt att man aldrig fick äta sig riktigt mätt. Konstigt nog har det ändrats, nu är matskålen full för jämnan. Så det kanske finns hopp även för blogghjälpens katter? När det gäller godistilldelning är ju blogghjälpens snålhet allmänt känd, varenda bloggkatt har klagat. Jam, tur att hon är snäll också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, om jag ska vara riktigt, riktigt ärlig så jamade de faktiskt att det alltid brukade stå torrfoder framme. Men de gillar blötfoder bättre och det serveras bara två gånger om dan!

      Radera
  5. Vi har saknat dina inlägg här så det är skönt att blogghjälpen är tillbaka igen.
    Det verkar vara tufft att bo hos blogghjälpen fast vi tror hon är jamarsnäll. Så många katter som hon hjälpt.
    Det är allt bra tur att det finns tvåbeningar som henne.
    Det är bara det där med godistilldelningen hon måste lära sig.....
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, du vet att godistilldelningen är ingen liten fråga! Hur många katter har inte försökt få henne att fatta hur det ska gå till?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...