söndag 4 mars 2018

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Som ni som följer min blogg vet så jobbar jag nu stenhårt med kastreringskampanjen. Det är mycket att göra med detta.

Och vet ni vad blogghjälpen göra då? HON TAR SEMESTER!

Jag höll på att tappa svansen när jag hörde detta. Hon har ju inte annat än semester! Men nu är det alltså dag IGEN!

Hon har lämnat in sina katter här på pensionatet. Det är bra, för jag ska passa på att jama med dom om hur hon är EGENTLIGEN.

Det här betyder att vi inte kan höras förrän på torsdag igen. Så lång semester ska hon alltså ha! Önskar jag kunde ta ledigt nån gång, men jag har ju ett ansvar!

12 kommentarer:

  1. Vet du att vi tycker att Blogghjälpen är värd lite ledigt ändå. Fast det blir ju tomt här utan dina inlägg på så lång tid. Även du som jobbar så hårt är värd lite ledigt fast det går ju inte nu när kastreringskampanjen är på gång.

    Tips: Nu är det ju ett utmärkt förhandlingsläge för dig - ingen blogghjälp = mera godis till dig!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jag har ägnat tiden åt att tänka ut en förhandlingsstrategi! Den kommer bli tuff får blogghjälpen.

      Radera
  2. Även om det är jamarlångt till torsdag ( och vi kommer att sakna dina inlägg) så är Blogghjälpen förtjänt av lite semester. Du kanske ska passa på att ta lite ledigt medan hon är borta? Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, jo - det skulle allt se ut om JAG tog ledigt? Nä, jag jobbar som vanligt.

      Radera
  3. Men mjau vad vi kommer att sakna dina inlägg. Du får tassa på att vila upp dig ordentligt under tiden blogghjälpen tar en välförtjänt semester. För ett par dagar är ju inte så lång tid, eller hur?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, jam tycker inte att det är blogghjälpen som behöver semester, utan jag!

      Radera
  4. Alla behöver lite semester ibland men knasigt vald tid av blogghjälpen. Fast jag tror att hon fullt ut litar på att DU håller i alla trådar när hon är borta??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, det är klart att hon vet om att jag tar ansvar för allt. Problemet är att hon inte har vett att ersätta mig för allt jobb.

      Radera
  5. Jam på dej, nu när blogghjälpen tar ledigt så är du ju helt ensam ansvarig för hela katthemmet o alla kissarna där.
    Nu är det verkligen läge att omförhandla villkoren för godisutdelningen.
    Och givetvis ska du även begära OB tillägg för att du behöver arbeta övertid.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, bra att du påminde om OB tillägg! Det ska jag komma ihåg!

      Radera
  6. Kampanjen är ju toppen! Tänk att Blogghjälpen kunde ta lite semester. Som jamat ett utmärkt tillfälle att jama om hur det är med godistilldelning mm.Vi är säkre på att Blogghjälpen saknar er alla men tänker att hon är trygg med att du tar hand om allt så hon kan åka några dagar i lugn och ro.
    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam tycker hon tar ledigt alldeles för ofta. Inte kan jag ta ledigt så där?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...