torsdag 15 mars 2018

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Nu har jag tagit tass om öppet hus.  Det kom inte så många, men tillräckligt många för att jag tyckte det skulle vara lite läskigt att gå ut ur buren. Smulan däremot tassade glatt ut. Hon vet dessutom precis var godisburken finns. Hon hoppar upp på bänken och puttar ner den på golvet så locket flyger av och godiset trillar ut. Då hoppas hon ner och äter. Hon är smart, Smulan.

Blogghjälpen kom in i buren och klappade mig under tiden Smulan var ute. Idag var jag på gott humör, så hon fick klappa mig länge och jag myste jättemycket. Lite godis fick jag också, men eftersom "nån" fått för sig att jag ska äta lite mindre blev det bara några ynka godisar.

Hoppas det snart blir nån ändring där. Jag är jamartrött på att banta. Jag är ju precis lagom!

6 kommentarer:

  1. Klart du är helt lagom! Det där om bantning har de fått helt om baktassen. Smulan kanske kan visa dig var godisburken finns så du också kan smita dit? Hm undrar vart matte gömt vårat godis... Man blir ju hungrig av att banta hela tiden.. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, kan inte ni jama tiller matte, som träffar blogghjälpen ofta, att hon fått det här med bantning helt om baktassen?

      Radera
  2. Smulan är smart (det är du också) som vet hur man kommer åt godiset. Hon kanske kan lära dig hur man gör?
    Annars får du bearbeta blogghjälpen så godisransonerna ökar. Troligen en hopplös uppgift som det verkar men det är värt ett försök.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jag vågar inte riktigt hoppa upp så där som Smulan gör på bänken. Det känns lite läskigt än så länge. Men snart kanske jag vågar!

      Radera
  3. När din flytta hem dag kommer så måste du på något sätt se till att blogghjälpen inte pratar för mycket med dina människor i vart fall inte om mat - och godistilldelning!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam ska sätta munkavle på henne då!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...