söndag 11 mars 2018

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Nu börjar det bli som vanligt här på katthemmet igen. Jag hörde att sjukhuset här i stan hade gått in i stabsläge häromdagen. Det har jag också gjort nu. Jag vet inte riktigt vad det betyder, men det låter betydelsefullt så det är nog bra.

Igår hade vi öppet hus. Det kom en hel del besökare. De handlade saker i vår Second-handbutik. Det var bra för vi behöver pengarna till mat och vettisen bland annat.

Nu måste jag förbereda styrelsemötet som ska vara i  morgon. Blogghjälpen behöver ju all hjälp hon kan få.

6 kommentarer:

  1. Jag tycker att ni på katthemmet alltid är i stabsläge.
    Ni rycker ut o hämtar kissar överallt och närsomhelst på dygnet.
    Vila nu ikväll o inatt så du kan slå tassen i bordet imorgon på styrelsemötet.
    För du vet ju vad som är viktigast att tas upp, jo godistilldelningen.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, bra att du fattar vad som är viktigast på mötet. Önskar att blogghjälpen också fattade det...

      Radera
  2. Vi jamar som Ozzy! Ni på katthemmet är ju alltid i stabsläge för att rycka ut och hjälpa katter i nöd.
    Vi håller även med Ozzy om att slå tassen i bordet angående godistilldelningen som är för mager som det verkar.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, tyvärr är det inte bara som det verkar med den snåla godistilldelningen. Det är bister verkligen.

      Radera
  3. Jamar som övriga MEN du kan inte vara i stabsläge hela tiden, då blir du utkattad. Kanske Smulan kan hålla koll ibland så du kan ta dig en liten powernap?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jodå, Smulan hjälper till väldigt mycket. Annars skulle jag inte orka.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...