tisdag 30 januari 2018

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar



Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Idag har blogghjälpen varit här och stökat.  Och hon har varit väldigt oförskämd, kan jag jama.

Hon har nämligen målat stolparna i de burar som varit tomma idag. Hon påstod att de har blivit slitna lite här och där och färgen har flagnat.

Det kan väl i och för sig vara sant - MEN - sen påstod hon att det var vi katter som förstört stolparna genom att klösa på dom!

Jag har frågat alla kompisar och INGEN av oss känner till att nån har klöst på dom. På nedre bilden kan ni se hur stolpen i vår bur ser ut, men den är inte målad idag eftersom vi bor i buren.

Jag misstänker att det är nån som börjar med blo och slutar med älpen som har förstört stolparna, men så vågar hon inte erkänna det utan skyller på oss. Tror inte ni att det är så?

10 kommentarer:

  1. Nää, det kan inte vara ni som gjort så på stolparna. Måste vara oförsiktiga volontärer eller blo-hjälpen som skyller ifrån sig. Vi katter är mycket försiktiga och mjuka med våra tassar och klor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, precis så är det!

      Radera
  2. Helt rätt jamat, givetvis är det inte ni som orsakat avskavningen.
    Det är samma hemma hos mig, vissa dörrkarmar har rivmärken här.
    Och det är inte jag som gjort det, jag tror att det är antingen husse eller matte.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, där ser du! Det är bra magstarkt att de skyller på oss?

      Radera
  3. Det är givetvis blogghjälpen och volontärerna som gnider sig mot stolparna när de går in och ut ur burarna.
    Inte skulle katter någonsin göra något sådant.
    Det förstår vi ju alla (utom blogghjälpen då).
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam, skönt att man har stöd i sina misstankar.

      Radera
  4. Klart som tonfiskspad att den skyldige är en viss tvåbening!....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, självklart! Vem skulle det annars vara?

      Radera
  5. Det kan ju vara några av volontärerna också?! För inte skulle vi katter vilja kloa någonstans?? ;-) Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det MÅSTE vara endera blo..älpen eller nån annan volontär!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...