fredag 8 december 2017

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Idag har jag haft en planeringsdag. Man behöver såna dagar ibland om man är en bloggkatt som har ansvar för allt på ett katthem.

Jag har inte börjat detaljplanera inför julen än. Det är ju några veckor kvar. Men det är mycket annat som ska planeras. Öppet hus i morgon till exempel. Vi har ju många lämpliga julklappar i second-handbutiken som jag kan tipsa om; jag måste se till att det finns fikabröd till våra besökare; jag måste se till så alla katter har putsat pälsarna inför morgondagen och så vidare.

Egentligen skulle jag ju behöva ta tass om olika politiska frågor också. Undrar till exempel hur det ska gå med Brexit-förhandlingarna om inte jag hjälper till? Men där är jag benhård! Det får de faktiskt sköta själva!

10 kommentarer:

  1. Bra, kattangelägenheter måste komma först i alla lägen, så det så!

    SvaraRadera
  2. Det känns så tryggt att du tar tass om allt inför julen! Matte kan intyga att ni har många fina julklappar i second-handbutiken och kalasgott fikabröd, hoppas det kommer många besökare
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  3. Att ha VP-dagar (verksamhetsplanering) tär på krafterna.
    Man blir jamartrött av bara tanken på allt som behöver fixas i världen.
    Du gör rätt i att strunta i Brexit.
    Själv har jag gett upp både Nordkorea o Mellanöstern.
    Amerikatts ledare sätter käppar i hjulen för mig hela tiden.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam, jag har också bestämt mig för att verka i ett mindre område!

      Radera
  4. Men nån måtta får det väl ändå vara på din nit, även om det förstås vore en välgärning om du tog över ledarskapet både här och där i världen! Men det finns ju gränser för vad en katt kan orka med. Tycker det låter som du har tassarna mer än fulla ändå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, ja man hinner ju inte med allt, det är bara att inse. Även om man är en katt.

      Radera
  5. Vi förstår inte att du hinner med att planera allt så bra. Du glömmer väl inte att vila dig ibland också?
    Hoppas det är många som kommer och gör fina julklappsfynd imorgon. Husse köper inga julklappar utan skänker pengar till behövande djur istället. Jag ska jama åt honom att tänka på ditt katthem också.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, önskar att alla hussar och mattar - och andra också - vore lika kloka som din husse. Jag vet att han redan stöttat oss. Det känns väldigt bra.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag är det inte jag som är på bilden. Min kompis, Liam, flyttade till ett eget hem för några daga...