onsdag 13 december 2017

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Idag låter jag blogghjälpens katt Murre berätta om dagen.

Jag vaknade som vanligt. Jag brukar ligga på en tjock dyna bredvid mattes säng om nätterna så hon inte blir rädd för nåt. När hon vaknar och tänder lampan hoppar jag upp i hennes säng och så har vi en mysstund. Så var det i morse också.

Det var sen det gick fel! Jag såg att en transportbur hade ställts fram kvällen innan, men jag trodde det var nån av de andra katterna som skulle ha den. Men det var jag.

Vi åkte iväg till vettisen. Jag blev lite sövd för jag tycker det är otäckt när de tar prover och gräver i mina öron. Det visade sig att jag hade öronskabb så jag ska få medicin för det.

Sen togs det prover också. För 6 veckor sedan låg mina levervärden på över 300. De ska ligga på max 100. Idag låg de på 110! Det var ju jättebra tycker jag. Både vettisen och matte tyckte också det var en verklig förbättring. Precis som om jag inte visste det?

När vi kom hem var jag väldigt trött. Jag la mig på mattes säng och sov länge. Ni ser på bilden hur trött jag var. Matte var uppe och klappade mig flera gånger och frågade hur jag mådde. Hon verkade nästan lite orolig för att jag sov så länge.

Strax innan hon skulle åka och hämta 7 kompisar som hade kastrerats hos vettisen, kom jag ner, för jag var hungrig. Då fick jag mat. Sen har jag varit som vanligt.

14 kommentarer:

  1. Vilken dag! Inte konstigt att du sov länge. Men vi jamar i kör att det är skönt att värdena gått ner och att du mår bra (förutom öronen förstås). Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, Murre hälsar att han kommer fixa öronen också!

      Radera
  2. Vet du Murre - husse fick tårar i ögonen när han läste din berättelse och såg bilden på dig. Du är så fin och att läsa att dina levervärden hade förbättrats så mycket var fantastiskt!
    Det där kliet i öronen blir du snart av med medicin.
    Du har tur som fått komma till Blogghjälpens hem. Bättre kunde du inte fått det.
    Nospuss till dig och Tessie som lånade ut bloggen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, Murre säger att problemen med godis inte bara existerar på katthemmet. Det värsta är att blogghjälpen tar med det problemet hem!

      Radera
  3. Hej Murre,
    vad roligt att höra att dina levervärden har gått ner så mycket. Nu blev din matte jätteglad kan jag lova dig.
    Kliandet du har går säkert över snabbt med medicin.
    Även om du inte gillar transportburen o att åka till vettisen (som ju inte är kul) så var ju idag en bra dag där.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam det var nog bra att jag följde med till vettisen trots allt.

      Radera
  4. Vad skönt att värdena blivit så mycket bättre och snart blir det nog ordning på örona också skall du se.

    Ibland är det bra att det finns snälla vettisar som hjälper oss :)

    Nospussar från Frida och Kasper

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, visst är det bra att det finns snälla vettisar som hjälper oss, men jag gillar inte att åka till dom.

      Radera
  5. Det var en kraftig nedgång av levervärdena! Så roligt att det har gått så bra för dig!

    Det var nog inte så konstigt att du blev så trött och sov länge efter att ha varit nedsövd. Så gjorde min katt också efter att han varit nedsövd under tandstensborttagning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, då vet du hur det är när vi blivit sövda. Man behöver vila ordentligt efteråt.

      Radera
  6. Mjau vad skönt att levervärdena har gått ner. Nu är det kliandet i öronen som förhoppningsvis försvinner snart med medicinen. Vilken fin matte du har.
    Klart du var trött efter allt du gått igenom. Du har tur som har en snäll vettis.
    Vissa vettisar är konstiga och verkar vilja förstöra för mattar som försöker hjälpa er hemlösa (t.ex. en vettis som Remingtons har anlitat).
    Tack till Tessie som lånade ut bloggen idag.

    Fd hemlös

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, vår vettis är jättebra. Fast jag gillar inte att bli undersökt och stucken i pälsen.

      Radera
  7. Åh så skönt att värdena gått ner så mycket! Klart man blir trött efter vettis och att bli sövd. Kan bara jama med de andra,att Blogghjälpen är din människa kan ju inte vara bättre!Hoppas att det gick bra med alla kastreringar också!
    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det gick bra med alla kastreringar. 7 katter räddades från att föda ännu fler ungar.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...