tisdag 7 november 2017

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Mina dagar är ju alltid fulla med jobb. Blogghjälpen däremot gör ju inte så mycket. Idag hade hon tänkt vara ledig och handla lite saker. Men så hände det att det var en liten kattunge som behövde hjälp. Jag gav genast order om att hon skulle åka och hämta den.

Som tur var förstod blogghjälpen vad jag sa, så shoppingen blev inställd och kattungen hämtad.

Det är bra att hon får lära sig att det är vi katter som är viktigast.

6 kommentarer:

  1. Det är allt bra tursamt att de har dig som arbetsledare på katthemmet. Om blogghjälpen inte hade det vet man aldrig hur det skulle gå.
    Hoppas det går bra med kattungen blogghjälpen hämtade in.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jag tror alla här behöver en skicklig arbetsledare - särskilt blogghjälpen. Klart jag ställer upp.

      Radera
  2. Bra att du tydligt visar vilka saker som ska prioriteras! Hon får väl handla godis en annan dag, för det var väl det hon skulle göra?!...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, ha! Jam, inte var det godis till oss i alla fall!

      Radera
  3. Jamar som Sven, prioritering är A o O i alla lägen.
    Speciellt när det gäller välbefinnandet hos oss katter.
    Hoppas att det kommer att gå bra med den lille kattungen.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, vi tror det kommer gå bra för den lilla kattungen. Vi gör, som vanligt, allt vi kan för att det ska bli så.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...