tisdag 18 juli 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Häromdagen skojade jag med blogghjälpen. Hon gick omkring och lät alla katter slicka på hennes finger där hon hade en klick räkost. När hon kom in till oss sträckte hon fram räkosten till mig - men jag vände bort huvudet.

Blogghjälpen blev förvånad, för alla andra katter tyckte det var jättegott. Hon gav min burkompis istället och hon slickade i sig jättesnabbt.

Sen gick blogghjälpen. Efter en stund kom hon tillbaka och sträckte fram räkost till mig igen. DÅ åt jag!

Blogghjälpen bara ruskade på huvet och undrade vad jag höll på med.

Hi-hi - man ska aldrig visa sig för angelägen! Dessutom var det kul att blogghjälpen blev så förvånad.

8 kommentarer:

  1. Bra gjort Nina,så agerar en busig liten divakatt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, hi-hi, jam trivs med att vara diva ibland.

      Radera
  2. Och så fick du säkert lite extra! Ibland får man vara lite klurig! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja, lite extra kanske det blev - men inte så mycket.

      Radera
  3. Helt rätt Nina! Det måste ju krusas lite först! Du är ju katt!!!
    Idag kom ett fint paket till oss. En fin nalle, en underbart doftande liten pyramid (kattmynta), ett fint kort och en överraskning i form av godis (torrfoder).
    Jamarbra resultat av auktionen tycker jag!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, vad kul att du är nöjd med resultatet. Det är vi med!

      Radera
  4. Sånt kommer människor aldrig att förstå! Men vi katter vet ju exakt vad det handlar om!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det var nog länge sen vi gav upp om att tvåbeningar skulle förstå nåt.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...