måndag 24 juli 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Idag har jag styrt upp styrelsemötet igen. Det är bäst att man gör det så det inte blir pannkaka av alltihop. Jag vet inte säkert vad pannkaka är, men det verkar vara nåt rörigt?

Sen har jag jamat till blogghjälpen att hon ska göra statistik på antalet efterlysta katter på VILSE.NU. Det är sorgligt att läsa hur många katter som försvinner. Från det att VILSE startades i mitten på maj 2016 fram till idag är det i snitt 16 katter som försvunnit - per dag!

Visserligen har många hittats, men tyvärr är det många som fortfarande är på rymmen. Och fortfarande, år 2017, är det många katter som varken är ID-märkta eller kastrerade.

Vi måste fortsätta kämpa för våra kompisar där ute!

8 kommentarer:

  1. Det var många! Tänk om alla kunde ID-märka sin katt..
    Viktigt att orka fortsätta kämpa och det känns som det är på väg åt rätt håll med små steg i taget. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, det märks ju i alla fall att människor bryr sig om att katten är borta.

      Radera
  2. 16 per dag! Det är ju hemskt. Jag hade ingen aning om att så många katter försvinner. Det är i alla fall väldigt positivt att VILSE finns så att det är lättare att hitta katterna. Tycker att det borde vara lag på att ID-märka katter och kastrera utekatter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, som tur är kommer ju många till rätta också, men tyvärr inte alla. Och visst borde det vara lag på ID-märkning.

      Radera
  3. Det är inte klokt att så många katter försvinner. Varje dag. Blir så ledsen när jag tänker på det. 😢😢
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, som tur är kommer många till rätta också, men en del hittas aldrig. Det skulle vara så mycket enklare om alla vore ID-märkta.

      Radera
  4. Plus säkert många fler missar vars ägare inte anmäler till VILSE?!...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, ja, så är det naturligtvis. Men många gör det ju.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...