måndag 5 juni 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Jag har märkt en sak.  Det är inte så många som kommenterar min blogg på helgerna, så därför har blogghjälpen och jag beslutat att vi nog inte bloggar varje dag på helgerna - om det inte händer nåt speciellt förstås.

Idag har det inte heller hänt nåt speciellt, men ni kanske vill veta att vi fortfarande väntar oroligt på att mamman som vi trodde skulle föda för flera dagar sedan, ska föda sina ungar. Vi hoppas allt går bra.

Lille F kämpar på han också. Snart ska det tas nya prover på honom. Alla måste hålla tassar och tummar för att proverna är bra!

16 kommentarer:

  1. Men det var väll en bra idé att ta lite semester på helgerna. Det kan både du och blogghjälpen behöva. Även om vi inte alltid kommenterar dig så läser vi din blogg varje dag. Vi fortsätter att hålla tassar och tummar för den lilla mamman och F!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, bra att ni fortsätter hålla tassar och tummar!

      Radera
  2. Tycker också att ni ska ta det lite lugnt på helgerna och vila.
    Ni har ju Öppet Hus o Loppis på lördagen så det tar ju också sin tid.
    Själv får jag inte matte till att hjälpa mig med tasstryckningarna på helgerna.
    Men idag är det måndag och då hjälper hon mig igen att tassa ner lite till dig.
    Håller allt vad jag har för både kissen som ska ha sina bebisar och lille F.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, bra att matte hjälper dig i veckorna i alla fall.

      Radera
  3. Helt rätt att du och blogghjälpen vilar lite på helgerna. Vi som är trogna läsare klarar oss en dag eller två men inte mer. 😉
    Spännande med kattmamman som väl får sina små när som helst nu.
    Lille F är en riktig kämpe och vi gör det lilla vi kan genom att hålla tassar och tummar jättehårt!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, ibland behöver vi koppla av lite.

      Radera
  4. Vi håller tassarna för F hela tiden - förutom när vi går på lådan så klart! Hoppas proverna är jamarbra och att vi senare får se en bild på den lille kämpen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, klart ni får se en bild på honom när han är frisk igen.

      Radera
  5. Vi bloggar inte heller på helgerna, man ska ju liksom ligga å slappa då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tindra & Viska, jam har ju inte tid att slappa förstås, jag måste ju tänka ut nya strategier.

      Radera
  6. Vi jamar som de andra, ni förtjänar verkligen lite helgledigt ni också! Du har ju förståss öppet hus att ta tass om också. Vi fortsätter också att hålla tassarna för mammakatt och lilla F!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, det är mycket att ta tass om här.

      Radera
  7. Mjau, jamar som andra att du också behöver vila ibland på helgerna. Men bara på helgerna, för det är SÅ roligt att läsa din blogg så du får absolut inte glömma bort den.

    Jag har haft problem med att "få igenom" mina kommentarer, så du har inte kunnat se dem. Nu försöker vi igen och hoppas det går bättre nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, hi-hi, jag kommer nog fortsätta blogga de andra dagarna så länge nån vill läsa det ja skriver.

      Radera
  8. Klart ni också behöver vila lite.
    Hoppas verkligen att det går bra med kattmamman och lilla F också! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, vi håller tummarna för båda!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...