tisdag 27 juni 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Jag har hört jamas om att det finns nåt som heter sommarlov och semester. Tydligen är det nåt bara för tvåbeningar. Jag har i varje fall inte tid med vare sig semester eller sommarlov.

Inte nog med att jag måste ta tass om öppet hus på torsdagar 17-19 och lördagar 14-16 hela sommaren. Nu ska blogghjälpen åka till Almedalen tillsammans med två andra tjejer från SVEKATT. De tänker försöka fästa uppmärksamheten med problemet med hemlösa katter - Sveriges största djurskyddsproblem. Det behövs minsann.

Gissa vem som måste se till att hon får med sig vettigt material?

13 kommentarer:

  1. Finns ju bara en som klarar av att ta fram det och det är ju DU!!
    Nu har du mycket att göra må jag jama.
    Bra att dom åker till Almedalen och fräser lite på dom dumma politikerna.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam, nu måste jag bara ta fram rätt argument åt dom!

      Radera
  2. Oj då ska blogghjälpen åka och träffa en massa pratmakare (politiker). Hoppas hon kan få dem att vakna och se till att göra något inte bara för tvåbeningar utan även för djuren.
    Det är bra att SVEKATT finns på plats och med ditt material till hands kommer de kunna sprida massor av bra och viktig information!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, jam tror också det är bra att våra problem synliggörs. Vi behöver utrymme i media.

      Radera
  3. Egentligen borde du följa med och se till att det blir gjort ordentligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tindra & Viska, jo visst, men det är ju det där med tiden...

      Radera
  4. Vi hoppas att budskapet äntligen når fram till politiker och att de gör nåt!
    Vi litar på Blogghjälpen och hennes tjejer.
    De fick ju alla tips de behöver av dig!!!

    😻 Nosbuffar 🐾

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jam de får många synpunkter från mig och mina kompisar!

      Radera
  5. Åh vad bra att du skickar dit blogghjälpen även om det innebär merjobb för dig, fast du är ju van vid det här laget att ha många musar i luften samtidigt
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, det är inga problem för mig. Dessutom gillar jag att jobba.

      Radera
  6. Det är ju jättebra att SVEKATT ska dit, där är det ju jättemånga! Tror det är ett jättebra sätt att göra skillnad och att synas. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, vi katter ska inte hamna i skymundan!

      Radera
  7. Vårt föreslagna erbjudande för kunder under det nya året är positivt och totalt engagemang, så att arbeta med oss ger dig maximal garanti för att få finansiering för vi har en A + rating i finansiering. Frank Lån Tjänster (FLS) genom åren har varit högt rankad som en av de bästa online-företag med en billigare ränta. Om du är i behov av finansiering, tveka inte att kontakta oss via telefon (+1-713-389-6778) eller E-post: k.frankloans@gmail.com

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag är det inte jag som är på bilden. Min kompis, Liam, flyttade till ett eget hem för några daga...