söndag 30 april 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Idag tänkte jag och min burkompis Tessie, önska er en trevlig Valborg. Tessie är lite blyg, precis som jag, men hon leker rätt mycket. Hon sa att hon skulle gömma sig lite bakom mig på bilden.

Idag ska det ju eldas ute i naturen. Jag tycker ni ska läsa den här informationen från Svenska Kattskyddsförundet, SVEKATT innan ni tänder några eldar ikväll.

Det får bara inte hända att nåt djur skadas när man börjar elda!

5 kommentarer:

  1. Tessie verkar jätte fin, klart det är lite läskigt att bli fotad och med i din blogg! Vi firar Valborg med att vara hemma med matte och mysa framför braskaminen! Buffisar till dig och Tessie från Sven och company

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam tycker ni firar Valborg på ett klokt sätt! Buffisar tillbaka till er från oss.

      Radera
  2. Hej på er Sötnosar! Tack för att ni lånade ut blogghjälpen en liten stund! Hoppas att det inte gjorde nåt att hon har vänsterkattat lite hos oss.

    😻 Nosbuffar 🐾

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, nä, hon får vänsterkatta ibland - bara det inte blir för ofta. Hon säger att ni bor på fel sida om stan, annars skulle hon ha mer tid för besök.

      Radera
    2. För oss är det rätt sida om stan ^_~...

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...