tisdag 18 april 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Nu börjar det bli vardag igen. Blogghjälpen var här och stökade ett tag på eftermiddagen. Vi fick godis av henne. Fast egentligen var det inte riktigt godis, det var nåt som heter CALM.  Det gjorde ingen för vi gillar det jättemycket också. Det är mat som brukar ges till oroliga katter. Vi har ju några såna här, det är inte bara jag som är lite blyg.

Igår körde jag hårt här på katthemmet. Jag skrev en artiken om vår kompis Estella, eller Skrållan  som hon visade sig heta, och skickade in den till Aftonbladet. Den blev publicerad där. Det tycker jag var bra, för då kanske fler förstår att det finns många katter här som väntar på sitt för-alltid-hem. Hoppas det kommer många snälla människor snart som vill att vi tar tass om dom.

8 kommentarer:

  1. Gottisar är ju gott även om det inte är gottisar egentligen. Jättebra att artikeln blev publicerad, det är ju så viktigt!
    Vi tror att din människa kommer snart nu. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, godis är ju godis oavsett vad tvåbeningar kallar det.

      Radera
  2. Det var jamarbra att du skickade in denna solskenshistoria till tidningen.
    Tror att många som läste den blev rörda.
    En dag kommer din människa också, även om det dröjer lite.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jag tror också det är bra att många får veta hur det gick för Estella. Då kanske fler börjar leta efter sin försvunna katt!

      Radera
  3. Det var sååå bra att du fixade den där artikeln, tror det är jamarmånga som läst den! Hoppas bara att det kan få fler att tänka till.
    Det spelar väl ingen roll om det står "godis" på påsen eller inte? Bara det smakar godis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jam, jag tycker också det är huvudsaken att det smakar gott om det man får. Vad det kallas spelar mindre roll.

      Radera
  4. Vilken bra artikel det blev i Aftonbladet! Efter den insatsen förtjänar du extra mycket godis tycker jag!
    Det finns säkert många bra människor därute som vill ta tass om en kisse. Det gäller bara att de får veta att det finns katter som inget hellre vill än att få ett nytt hem.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, det är precis det jag menar. Många fler borde få vetskap om att vi är många som bor på ett katthem och väntar på ett eget för-alltid-hem!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...