fredag 13 januari 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Nu hoppas jag det blir lite lugn och ro ett tag, för nu tänkte jag fortsätta att berätta lite om vad som hände när jag kommit till katthemmet.

 Jag fick bo i karantän, som alla andra nyanlända katter. Det dröjde inte så länge innan jag födde mina ungar, så det var tur att jag slapp föda dom ute, både för dom och mig.

Efter en tid fick vi flytta ut från karantän och in i kattsalen. Det dröjde inte så länge innan mina ungar fick egna hem, men jag blev förstås kvar. Jag är inte så attraktiv, för jag är fortfarande rädd för människor, även om jag inte är lika rädd som jag varit.

Jag har märkt att flera kommer in till mig och ger mig godis och försöker gosa med mig. Blogghjälpen har sagt att det nog ska gå att få mig social också, bara vi tar det lugnt. Det känns bra. Hon har också sagt att jag får stanna här tills jag får ett eget, bra hem. Det kommer kanske ta tid, men då får det göra det!

14 kommentarer:

  1. Självklart kommer det att gå att få även lilla Nina social, och på katthemmet är de ju experter på sånt!! Buffisar från Sven och company

    SvaraRadera
  2. Även om det tar tid så kommer du också upptäcka att det finns snällisar också, och på katthemmet finns det gott om dem. Jag var lika rädd som dig en gång i tiden men nu säger matte att jag är en riktig kelgris. Gos är det bästaste som finns när man känner sig trygg och slipper vara rädd.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, har du OCKSÅ varit så rädd som jag? Och blivit en kelgris *gapar*.

      Radera
  3. Tror som dom ovan mig att du kommer att bli en social o kelen kisse också.
    Det kan ta tid i om med att du inte litar på tvåbeningarna, men du ska veta att det finns jamar många snälla människor också.
    Och att ditt hem kommer en dag, det är jag säker på.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, det är flera som säger som du, att jag kommer bli social och kelig. Vi får se, hoppas du har rätt på ett sätt.

      Radera
  4. Så skönt att du slapp ordna utomhus för dina ungar i alla fall, och gott att veta att de fått det bra! Man måste förstå att det tar tid för dig att lita på människor, men jag vet att du är på precis rätt ställe för att kunna återfå förtroendet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jag är väldigt glad att mina ungar fått en lugn och fin uppväxt, och inte en sån som jag haft.

      Radera
  5. Vilken tur att du fick komma till katthemmet och föda dina ungar. Det finns snälla människor också, som blogghjälpen t.ex. Och rätt som det är så har även du fått ditt alldeles egna för alltid hem.
    nosbuff / Jackis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jackis, jag börjar märka att det finns snälla människor, men jag vågar inte lite på dom riktigt ännu.

      Radera
  6. Vi vet att det kommer att bli bra för dig också och att du såsmåningom kommer att gilla att bli klappad för det är de superbra på på katthemmet! Att ge den tid som behövs och så en dag händer det-det är skönt att bli klappad. Din människa kommer en dag ska du se. NOsbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag har lite svårt att förstå dom som jamar att det är skönt att bli klappad, men tydligen är det flera som varit som jag men som nu är keliga.

      Radera
  7. Du är visst attraktiv! Dessutom väldigt attraktiv. Hos rätt tvåbening d.v.s. en med tålamod och lugn kommer du att bli en riktig goskisse. Det handlar bara om att bygga upp ett förtroende och med tanke på vad du gått igenom måste det få ta tid.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, jam, det är tur att det finns flera som säger som du. Tid, tålamod och kärlek är nog vad jag behöver.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...