söndag 20 november 2016

Kattenn Inka på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Inka på Södertälje Katthem.

Idag har jag tagit det lite lugnt. Det har varit en vecka där mycket hänt och jag vet att det kommer en vecka då mycket ska hända också. Det gäller att vara utvilad så jag kan jobba effektivt. Ingen annan kan ju göra mitt jobb.

Men, jag måste ju ändå hänga med i vad som händer runt omkring mig. Bland annat läste jag den här artikeln om tunnelbanan i London. Där byter man ut reklamaffischer mot bilder på hemlösa katter! Varför sker inte det här i Sverige? Varför är Sverige så efter och bakom när det gäller djur som har det svårt. Varför vaknar vi aldrig och tar täten? Istället halkar vi efter hela tiden. Jag tror att vi katter skulle sköta landet mycket bättre än de som gör det nu,



8 kommentarer:

  1. Bra att du vilar lite så du orkar styra upp allt nästa vecka. Tänk om vi också skulle pryda tunnelbanan med bilder av hemlösa katter! Så snyggt och tvåbeningarna kanske skulle ge oss ett högre värde.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, tyvärr kan vi nog inte tänka oss att svenska tunnelbanan skulle ställa upp på en sån bra grej. Det är nog bara betalande annonsörer som får plats där.

      Radera
  2. Hej Inka, tänk vad trevligt det skulle vara att åka t-bana om det var kattbilder på väggarna vid stationerna i stället för trist reklam.
    Jackis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jackis, jamvisst, då skulle jag kanske åka en hållplats också!

      Radera
  3. Sverige borde ta efter England och anta liknande lagar om djur och djurhållning som de har! Tänk om T-bana här skulle visa katter - hundar istället för reklam. Vi tror att ALLA resenärer skulle bli gladare då 🐱🐶!

    😻 Nosbuffar 🐾

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, av nån underlig anledning tror ju många i Sverige fortfarande att vi är bäst på ALLT, även djurens tillvaro. Men vi har halkat lååååångt efter.

      Radera
  4. Jo då ibland vill "duktiga" Sverige stå först i kön och visa sig duktigt. Dessutom finns det ibland obegränsade resurser som det verkar. Sedan kommer vi till djuren och då kan man inte på sex år få fram en ny Djurskyddslag. Man ger inga generella stödpengar till t.ex. katthem. Man förbjuder inte djur på cirkus o.s.v. Det märks att våra ynkliga politiker inte prioriterar djuren och det är rent ut sagt skamligt!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, du har helt rätt. Det är mycket märkligt att det finns "hur mycket pengar som helst" till en massa märkliga projekt, men till oss djur finns det väldigt lite.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...