fredag 4 november 2016

Katten Inka på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Inka på Södertälje Katthem.

Den här helgen är det Alla Helgons Helg. Blogghjälpen säger att vi har många helgon här på katthemmet.

Först menar hon oss katter. Sen menar hon alla volontärer som sköter om oss. Vi katter tycker dom är våra helgon.

Förra helgen var vi ju lite rädda, för då hörde vi om figurer som sprang omkring och skrämdes. Vi var rädda att de skulle komma till katthemmet och skrämma oss. Men blogghjälpen sa att de som är dumma får inte komma inte på katthemmet, sp vi kunde vara lugna. Det kändes bra.

Nu ska jag ordna det sista med morgondagens bestyr. Det kommer inte bara att bli öppet hus med loppis och second hand. Innan dess måste jag ordna så att snälla snickare Christer, snälla Kjelle och  snälla Paula kan hissa upp säckar med kattsand som vi har utanför katthemmet. Det är ett precisionsjobb och det är så klart jag som måste dirigera allt!

8 kommentarer:

  1. Skönt att du tar hand om allt med fast tass! Visst är det många helgon på kattehemmet, vi jamar med Blogghjälpen.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det är klart att jag måste sköta mitt jobb!

      Radera
  2. Jamar som Dui o Deco.
    Med din tass styr du allt från stort till smått.
    Måtte det komma många tvåbeningar till er imorgon.
    Själv bor jag alldeles för långt bort annars hade jag besökt dig.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, det är synd att flera av mina bloggkompisar bor långt bort. Jam tycker alla skulle bo så nära så de kunde komma hit ofta!

      Radera
  3. Och det syns ju tydligt på din blick hur fokuserad du är, och vilken kompetens du besitter! Hoppas det blir en riktigt bra helg för er alla på katthemmet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, syns det på blicken? Det var bra. Jam höll på att jama att då ser vi likadana ut, men bara på den fokuserade och kompetenta blicken.

      Radera
  4. Hoppas det går bra idag med alla upptåg som är på gång. Öppet hus och second hand plus att du måste se till att inlastningen av kattsanden går bra. fast det där vet vi ju att du sköter med glans.
    Jag kan bara hålla med blogghjälpen - volontärerna är verkligen sanna helgon. Tänk vilken tur att det finns människor med ett stort hjärta!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, utan människor med ett stort hjärta vore livet outhärdligt. Åtminstone för oss hemlösa katter. Vi önskar bara att många, många fler hade ett sånt hjärta.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...