torsdag 3 november 2016

Katten Inka på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Inka på Södertälje Katthem.

Idag kom blogghjälpen och störde mig på förmiddagen precis när jag höll på att förbereda kvällens öppet hus.  Hon hade "jobbat" i den avdelning vi kallar karantän och tagit hand om katterna där.

Jag frågade hur det var med kompise,n jag berättade om häromdagen som bara vägde 1,7 kilo. Den är fortfarande underviktig men pigg och hungrig, så vi hoppas det ska gå bra.

Annars är jag som vanligt beredd på att ta emot besökare ikväll. I morgon kanske jag kan det det lite lugnt inför förberedelserna för lördagen.


8 kommentarer:

  1. Så bra det låter att kompisen är pigg och hungrig! Då finns ju förutsättningarna för en positiv fortsättning!
    Lyckliga besökare som får träffa dig och dina kompisar! Hoppas många får nya hem nu så andra får komma in i värmen till er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, vi hoppas också att många förstår hur bra det är om man ger oss katter ett livslångt, kärleksfullt hem. Det blir ju en win-win situation.

      Radera
  2. Det är ju ok att bli störd om man får lite gos! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, det är ju ett giltigt skäl för störning.

      Radera
  3. Vilken tur att den lille katten är pigg o vill äta.
    Hoppas det fortsätter på samma sätt och att den ökar i vikt.
    Måtte det komma riktigt många tvåbeningar ikväll som vill ha en kisse att gosa med.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, vi håller tassarna här för vår kompis. Det ser lovande ut!

      Radera
  4. Fast om det är blogghjälpen som "stör" är det väl ändå ganska okej för ni gillar ju varandra eller hur? Jag skulle gilla på dig och blogghjälpen om jag träffade er det är jag säker på.
    Hoppas många människor med stort hjärta för katter kom och hälsade på igår kväll.
    Det skall bli snö och kallt i helgen och jag tänker på alla stackars katter som går ute. Det är inget liv att leva.
    Skönt att höra att din nya magra kompis äter bra. Håller tummarna att det skall gå bra!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, jam, ganska okej är det väl. Jag tror vi skulle gilla dig också! Tycker du ska komma och hälsa på oss!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...