lördag 9 juli 2016

Katten Inka på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Inka på Södertälje Katthem.

Nu är öppet hus klart för den här gången. Det kom ganska många besökare idag. Flera av mina kompisar fick flytta och nån till fick intresseanmälning. Men inte jag.

 Jag tycker det var kul att titta på besökarna. Blogghjälpen var inne och klappade mig och min burkompis. Vi har ju alltid en hel del att diskutera. Jag sa till henne att nu tar vi inte emot några fler mediamänniskor på minst en vecka.

Men vi måste i alla fall uppmärksamma den fina debattartikel som Ewa, en av tjejerna i SVEKATTs styrelsen skrivit om en Lex Maja. Den måste ni bara läsa: Lex Maja, debattartikel.

10 kommentarer:

  1. Vi tycker att det var en jamarbra artikel. Hoppas att det går att få igenom en Lex Maja och det ganska snart. Sen måste i jama att du gör ett mycket bra jobb som bloggkatt! Tänk hur galant du tagit över och håller i massmedia och öppethus. Och dessutom har ju flera kompisar fått flytta under din tid. Nu hoppas vi bara på att ditt föralltid hem kommer snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, det har gått ganska bra att bli varm i pälsen som bloggkatt tycker jag. Mycket att göra, men kul!

      Radera
  2. Vad skoj att det kom många besökare och att det kom in intresseanmälningar! *kurr*
    Det var en riktigt bra artikel tycker vi också, det måste bara gå igenom så vi får en lagändring!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. ALice, jam, vi kommer inte ge oss förrän det blivit en lagändring. Hoppas vi inte behöver kämpa länge för den.

      Radera
  3. Den artikeln var utmärkt och den borde skickas till varje riksdagsledamot personligen så de inte kan missa allt det kloka som står där.
    När det gäller Öppet hus - vänta på att det kommer någon med ett stort och varmt hjärta innan du flyttar. Det är värt att vänta på rätt tvåbening! Jag lovar dig!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, jam, jag ska ha tålamod. Jag vet att det är viktigare att det blir rätt människa än att det går fort.

      Radera
  4. Vad bra att det verkar ha varit ett trevligt och välbesökt öppet hus och du verkar ju trivas bra med ditt uppdrag. Borde nog stå en skylt eller liknande på din dörr att det är DU som har organiserat det hela. Lätt att tro att det är tvåbeningarna som gjort det då de ju är många och ' springer ikring ' och grejar! Buff Buff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, du har alldeles rätt. Ska jama till blogghjälpen att hon sätter upp en sån skylt på min dörr.

      Radera
  5. Bra med många besökare och din tur kommer så småningom. Men det är bra med uppmärksamhet från media tänker vi och hoppas att det leder till bra saker då det är så viktigt. Men det är klart att man blir lite trött.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, visst blir man lite trött när det är mycket att göra, men på nåt sätt får man energi när det är kul.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag är det inte jag som är på bilden. Min kompis, Liam, flyttade till ett eget hem för några daga...