söndag 17 juli 2016

Katten Inka på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Inka på Södertälje Katthem.

IDag har jag inte sett skymten av blogghjälpen. Det beror på att jag skickade iväg henne på bloggträff i Ljungsbro idag. Där bodde förut den legendariske katten Sippo. Tyvärr gick han bort i höstas, så det här var det första bloggmötet utan honom. Alla saknade honom, men alla vet också att det är livets gång. En dag finns vi inte mer, hur sorgligt det än är.

Hon träffade i alla fall många andra. Max och Måns husse Christer t ex. Det är han som tagit bilden nedan från dagens blogglunch (ursäkta Christer att vi stjäl din bild).

Där fanns också Klosterkatternas mattar Gitte och Carina. De gav fina virkade grytlappar till katthemmet som vi ska sälja på loppisen. Ni borde allt beställa några. De är jamarfina. Sen fick JAG godis från dom också. Blogghjälpen borde så klart kommit hit med godiset direkt, men det har hon inte gjort!

Malin från Östgötakatterna var också där. Hon gör och har gjort mycket gott för många katter.

Sen var Paula och Kjell från Bomans Blogg. Det är också människor som gör och har gjort mycket gott för oss katter. Dessutom ställer Paula upp som en av de ansvariga för vår loppis på katthemmet.

 Och sist men inte minst, husse Peter som nu bloggar med sina katter Tindra och Viska. Båda från Södertälje Katthem.

Jag förväntar mig att blogghjälpen kommer hit med godiset i morgon!




8 kommentarer:

  1. Känns lite oroligt att DITT godis är NÅGONSTANS hos blogghjälpen just nu, hon måste komma med det till dig i morgon bitti, SENAST!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, visst är det oroligt. Och otroligt!

      Radera
  2. Vad kul att blogghjälpen åkte ner till Östergötland! Det är ju mina hemtrakter det! Hon fick ju även träffa massor av intressanta och kattälskande människor. En lyckad dag! Jag kan även mer eller mindre LOVA att hon har med något extra gott hem till dig (och dina kompisar)! ;)
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, hon fick ju med 3 godispåsar till mig från en av deltagarna, men jag har inte fått smaka en enda bit ännu!

      Radera
  3. Kul med bloggträff! Var nog bra att släppa iväg henne, det blir nog gottisar när hon kommer hem! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, bara godiset kom hit nån gång.

      Radera
  4. Vad roligt med bloggträff och lunchen såg riktigt smaskig ut. *slick om nosen* Men nog kunde hon väl ha stannat till och gett dig ditt gottis på vägen hem?
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, visst borde hon stannat här och lastat ur godiset? Det här är ju inte klokt.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag är det inte jag som är på bilden. Min kompis, Liam, flyttade till ett eget hem för några daga...