måndag 18 juli 2016

Katten Inka på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Inka på Södertälje Katthem.

Undrar om det finns nån som kan hjälpa mig att anmäla blogghjälpen för egenmäktigt förfarande? Hon har nämligen inte kommit hit ännu med godiset jag fick igår från en av deltagarna i bloggmötet.

Ni vet ju alla hur orolig jag är att mat blir gammal och otjänlig. Nu är det bråttom, innan allt godis förfars.

Hon är ju mästare på undanflykter också. Idag har hon sagt att hon skjutsat en av mina kompisar som bodde på katthemmet för flera år sedan, Bosse till vettisen. Precis som om det skulle ta hela dan. Dessutom hade Bosse inte beställt nån skjuts till vettisen! Det här blir bara värre och värre.   

12 kommentarer:

  1. Vilken röra det verkar vara - Hon skjutsar Bosse till vettisen fast han intygar att han ej vill ha skjuts... Godiset är på villovägar och har säkert blivit dåligt - klockrent egenmäktigt förfarande, så långt har jag hunnit i min säkerhetskattutbildning MEN vi har ännu inte kommit till avsnittet om hur en anmälan görs!... Kanske Gustav vet - han är ju alltid så klok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, kan ni kanske läsa in avsnittet om anmälningar genast?

      Radera
  2. Lite illa är det allt! Gottiset borde ju ha lämnats innan Blogghjälpen åkte iväg! Tror det kan vankas kompensation imorgon.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det bara MÅSTE bli kompensation.

      Radera
  3. Men vad är det du jamar, inget godis än? Skärpning nu blogghjälpen! Det var jamarns snällt av dig att låna ut henne en stund idag, men Bosse jamar instämmande att han hade minsann inte beställt nån skjuts till vettisen. Det jamade han bestämt i brummisen också men varken blogghjälpen eller matte lyssnade, men när de kom hem kräktes han på flera mattor som hämnd. *fnissjam*
    Hoppas du får gottiset imorgon, för nu börjar det bli bråttom så det inte blir förstört i värmen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, stackars Bosse. Egentligen borde han fått lite av godiset, som han fått lida!

      Radera
  4. Vaa har inte godiset (och bloggjälpen) kommit dit än? I och för sig var hon ju snäll som skjutsade Bosse till vettisen men undrar om inte ditt godis är ännu viktigare? Hmm det tål att tänka på! fast när godiset väl är där måste det ju absolut bli en extra tilldelning som kompensation för den försenade leveransen.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, jam, nu får hon nog åka och köpa en hel kartong med godis!

      Radera
  5. Nej, nej, nej så här får det inte gå till! Godis skall ätas snarast för att inte bli dåligt. Och stackars Bosse som blev tvingad till vettisen. Låter som en polisiär sak att reda ut. Vi har inte lärt oss än hur man gör en anmälan men ska för klura ut det åt dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, jag är tacksam för alla tips om hur man anmäler blogghjäpar!

      Radera
  6. Jag säger då det!!!!! Bedrövligt!!!! Allt godis Måste ätas på en gång. Snart är det rötmånad och då kommer det med all säkerhet att bli dåligt!!!!! Sen var det ju bra att Bosse fick åka till vettisen, säkert inge kul men ändå säkert ett behov som fanns, så lite snäll är hon ju som ställer upp :)
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, Bosse har själv jamat att han inte alls behövde åka till vettisen. Honom litar jag på!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...