tisdag 14 juni 2016

Katten Miranda på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Miranda på Södertälje Katthem.

Idag kan jag rapportera att den lilla kattungen som fick ny mamma och nya syskon häromdagen mår bra. Mamma tar jättebra tass om den och den äter, sover och busar som bara den.

Eliot mår så bra man kan begära. Han är fortfarande misstänksam mot främmande tvåbeningar, men mår för övrigt bra. När han fått den tid han behöver kommer han bli en toppenkille.

Mina blivande brorsor har varit hos vettisen idag. De är lite trötta efter behandlingarna, men matte och jag hoppas de snart är pigga igen.

9 kommentarer:

  1. Vad skönt att det gått bra för alla dina kompisar! Nu hoppas vi att dina brorsor snabbt blir bra så du kan flytta HEM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, jag vet att matte säger när dee är dags att flytta. Jag kommer packa på nolltid!

      Radera
  2. Vad trevligt med goda nyheter av alla de slag. Tror gulleElliot kommer att bli en mysprins med tiden :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, vi tror också att Eloit kommer blir en mysprins så småningom. Men han måste få mycket mer tid på sig.

      Radera
  3. Jamar som dom ovan.
    Och att du jamar om dina blivande bröder och att du snart kan flytta till ditt EGET HEM är underbart på alla sätt.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jag undrar så hur det ser ut i mitt nya hem. Är jamarnyfiken!

      Radera
  4. Många goda nyheter. Så fint att det går bra för katterna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, vi är så glada när vi har positiva nyheter att berätta.

      Radera
  5. Bästa nyheten att Eliot mår bra! Att han är misstänksam mot tvåbeningar tycker jag egentligen bara är bra för det finns tyvärr många fruktansvärt elaka sådana.
    Hoppas allt blir bra med dina blivande brorsor men det blir det säkert.
    Nospuss

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...