måndag 7 mars 2016

Katten Miranda på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Miranda på Södertälje Katthem.

Idag var jag hos vettisen igen. Det var inte roligt alls. Dom klämde på magen fast de inte fick! Såna friheter tar sig vettisar ofta, har jag hört. Hälsoansvariga höll i mig, så hon fick ett litet nafs i ett finger också. (Lite av nafset var för att hon gett mig godisförbud).

Man kom i alla fall fram till att jag måste opereras igen! Jag vet inte riktigt när, men sjukhuset ska återkomma med datum. Då blir det tratt och hoppförbud igen!

DUMMA, DUMMA BRÅCK!

24 kommentarer:

  1. Nääää. Fyjam för dumma bråck! Förstår att du blev lite sur och nafsade efter fingret, vi har också gjort så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamlundakatterna, bra att ni förstår mig!

      Radera
  2. Vad tusan så tråkigt! med operation igen! :( Fast i slutändan är det allra allra viktigaste att du blir bra igen!
    Förstår om du passade på att hämnas på hälsoansvariga när hon dragit in på ditt godis. Fast hon är ju snäll hon också egentligen!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, jo, jag vet ju att hon är snäll egentligen. Fast just då var jag lite sur på både henne och alla andra.

      Radera
  3. Jamar också, dumma bråck.
    Det kunde väl hållit sig i lugn o ro istället för att bråka med dig igen.
    Denna gången får du säkert ännu längre hopp förbud än senast.
    Och trattuslingen ska vi inte jama om.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, ja det där dumma bråcket som bara bråkar med mig. Undra på att man blir sur.

      Radera
  4. Stackars dig! Vi höll ju tassarna för att det inte var något nytt bråck. Förstår att du nafsade till, det hade vi också gjort om någon klämde på magen utan tillåtelse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, visst måste man jama ifrån ibland?

      Radera
  5. Nu måste väl ALLA begripa att du behöver massor av gottisar så du har lite extra hull att ta av under ditt tillfrisknande, så det så!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jamvisst! Hoppas alla här på katthemmet förstår det.

      Radera
  6. Men så trist! Har tänkt på dig idag, och undrat. Usch- och fyjam, tratt IGEN! Att hålla på och klämma där man har ont, inte konstigt du måste försvara dig!
    Nu får vi hålla tassarna för att det eländiga snart ska vara överstökat, och att du ska bli helt bra sedan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jam, och inte får jag hoppa upp i fönstret heller! Det är synd om mig.

      Radera
  7. Dumma, dumma bråck! Inte nog med att du måste opereras men att bli klämd på magen och att dessutom få tratt och hoppförbud är ju bara för eländigt, och inget gottis på det. Bra att du satte ner tassen och nafsade på hennes finger, nån måtta får det vara.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, hoppas alla förstår hur syd det är om mig *snyft*.

      Radera
  8. Stackars dig!!!! Jag kan förstå att du tog tag i hennes finger även om det inte är rätt:) Men nu Måste du väl ändå få lite extra gottis....
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, jag tyckte att det blev lite för mycket. Men nåt extra godis blev det inte...

      Radera
  9. Usch vad tråkigt att du måste opereras igen. Sedan tratt, förbud att hoppa, indragning av gottis, det är ju inget slut på eländet. Förstår att du nafsade till, bra gjort.
    *nosbuffar* i massor till dig.
    Jackis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jackis, just nu känns det väldigt trist. Hoppas jag snart mår alldeles bra igen.

      Radera
  10. Jam! Dumma bråck men det är bra om de får ordning på det! Nosdbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, nu måste det bara bli bra!

      Radera
  11. Så synd att det var ett bråck! Jag trodde inte att ett opererat bråck kunde gå upp igen. Eländes elände, lilla kisse. Och tratt som är så jobbigt. Då kan du inte komma åt att tvätta dig. Hoppas nu att det blir ordentligt läkt efter nästa operation!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, jo, så är det med bråck. Har man otur kan det komma tillbaka. Men nu hoppas jag det blir bra.

      Radera
  12. Rackarns dumma bråck då :-(
    Men vi får tänka på att det positiva är i alla fall att du är på katthemmet där dom hjälper dig och aldrig skulle lämna dig i sticket med ett dumt bråck.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Djurfamiljen, nä, det förstås. Det skulle de aldrig göra.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...