söndag 27 mars 2016

Katten Miranda på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Miranda på Södertälje Katthem.

Nu har jag klarat av öppet hus igen.  Det kom några besökare, men inte så många. De kanske blåste bort?

Nu är det bara en dag kvar på påskhelgen. Det tycker jag är bra, jag vill helst att det ska vara vardagar. Förstår att ni som har egna människor redan som yrkesarbetar kan tycka annorlunda. Det kommer jag nog också tycka när jag har egna människor.

Min klickertjej var inne och kelade med mig en lång stund.  Det var mysigt. Får några veckor sedan hade jag inte tyckt det. Men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig?


10 kommentarer:

  1. Det är ju det som är så bra att man faktiskt får ändra sig... så himla kul att hon fick gosa mer m dig. Du får snart egna människor att ta hand om. Det är ju bara det att det ska vara rätt människa.
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, jam, ibland måste man få ändra sig. När det blir nåt bra som händer.

      Radera
  2. Det ÄR mysigt med Påskhelgen då matte varit hemma flera dagar MEN lite 'tröttsamt' på ett sätt - vi kan ju inte göra riktigt som vi vill när hon är hemma, hihihi... Ps. Vi är xtra glada i kväll :mattes bästa kompis lilla honkatt kom HEM efter att ha varit borta i 12 dagar! Hurra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, vilken fin påskpresent det blev både för er och mattes bästa kompis. Hoppas lilla katten håller sig hemma nu.

      Radera
  3. Visst är det skönt att man kan ändra sig, särskilt om man upptäcker att det är något bra! Du är så fin!Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, om det är nåt bra som händer behöver man inte skämmas för att man ändrar sig tycker jag.

      Radera
  4. Visst är det bra när man törs prova olika saker, som gos och klapp. Snart är du nog en riktig gosekatt som jag!
    /Klemens den Snygge fd Skygge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klemens den Snygge, tänk att vi gjort ungefär samma resa du och jag! Fint namn du skaffat nu.

      Radera
  5. Jag tror absolut du kommer tycka annorlunda när du har din egen familj <3 På långhelger brukar vi människor kunna vara hemma längre och mysa o gosa.

    Det ju jättebra du kan ändra dig. Gosa är härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Djurfamiljen, jam, jag börjar förstå att det är nåt helt annorlunda att ha en alldeles egen familj. Det drömmer jag om.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...