fredag 29 januari 2016

Katten Miranda på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Miranda på Södertälje Katthem.

Nu är det fredag och snälla fredagsgänget är här. Det brukar betyda nåt godis. Hoppas det blir så idag också. I så fall kanske de får klappa mig lite!

Annars har jag tänkt en del på olika saker idag. Jag läste bl a min vän Wikis blogg. Hon skriver att hennes katt firar sin Komma-hem-dag.

Eftersom vi är många som inte riktigt vet när vi är födda och därmed inte kan fira våra riktiga födelsedagar. tycker jag det var en jamarbra idé hon kom med.

Jam tycker, att från och med nu, ska alla vi katter som inte har nåt exakt födelsedatum firas på vår Komma-hem-dag! Och då menar jag FIRAS! Det ska vara presenter, favoritmat och gosid i STOOORA mängder.

Vad tycker ni?



17 kommentarer:

  1. Absolut, superbra idé! Jag och Lucia vet inte när vi föddes men jag kom HEM den 5februari 2013 alltså festdags nästa fredag! Hurra! Tänk snart vet du nog också vilken dag på året som är din dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, vad kul att ni har Komma-hem-dag då! Grattis i förskott.

      Radera
  2. Jag gillar detta mycket och tycker att alla skulle använda sig av denna idén.
    Jag kan jama om att min matte o husse allaredan tillämpar denna metoden.
    Vi vet att jag är född den 5 juni och då är det födelsedagskalas för mig, MEN, matte o husse firar mig också den 30 augusti för då kom jag HEM och fick ta tass om dom.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, det är ju absolut ingen som hindrar att man firar många olika saker! Kul att man vet när du är född.

      Radera
  3. Vilken bra idé, det ska jag säga till min matte, jag kom hem till henne 25 juni 2015.
    Jackis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jackis, då är det bara några månader kvar tills det blir kalas!

      Radera
  4. Sån bra ide! Mycket kalas ska det vara!
    Tycker vi på Cirkus Boman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cirkus Boman, visst ska det vara mycket kalas. Helst varje dag.

      Radera
  5. Det är väl en alldeles ypperlig ide. Allt som ger lite extra godis är värt att fira!!
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, jam, precis så resonerar jag också!

      Radera
  6. Vi injamar, klart man ska fira den dagen när man kom HEM! nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det är verkligen en dag värd att fira!

      Radera
  7. Mycket bra idé! Den 14:e september ska min älskade kisse hädanefter firas. En riktig glädjedag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, det kommer bli många glädjedagar i landet framöver!

      Radera
  8. Här kan vi bara jama instämmande! Vi har firat min komma-hem dag varje år i slutet av mars. Bosse vet vi ju när han är född men vi kommer göra samma sak med Hasse i maj.
    Däremot skall vi jama till matte om att det skall vara stooooort firande! :)
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, det ska inte vara nåt fuskfirande. STOOORT ska det vara!

      Radera
  9. Hoppas det blev extra godis i fredags men det blev det väl? Idén att fira födelsedagen på komma-hem-dagen är ju kanon! Jag har en kisse som jag inte vet exakt när hon är född så vi har alltid firat på en dag i den månad vi tror hon är född. Nästa katt jag skaffar kommer jag att fira på komma-hem-dagen om jag inte vet när hon/han verkligen är född!
    Nospuss

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag är det inte jag som är på bilden. Min kompis, Liam, flyttade till ett eget hem för några daga...