fredag 22 januari 2016

Katten Miranda på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Miranda på Södertälje Katthem.

Nu är det riktigt tokiga dagar må ni tro.

Inte nog med att jag har sjuka kattkompisar, nu är min klicktjej sjuk också. Har skadat tassen och fått ont i magen på samma gång.

Förstår hon inte att jag saknar henne? Snälla tvåbeningar får ju inte bli sjuka!

Men nu är fredagsgänget här. Kanske blir det lite godis från dom i alla fall.

I morgon är det flera bloggkompisar som ses på kattutställning på Conventum i Örebro.  Om det inte blir dåligt väder räknar blogghjälpen med att komma dit vid 1-tiden. Hoppas det finns mycket godis att köpa till oss där!

10 kommentarer:

  1. Men ojoj då behöver hon ju allt stöd hon kan få när hon e hemma å e sjuk. Jag e ju också det fast av andra orsaker så jag vet hur väl d behövs med upp piggande ord. Hoppas verkligen hon blir bättre snart och kommer och hälsar på dig:) förhoppningsvis med extra godis:)
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, jam hoppas också hon snart kommer tillbaka till mig. Och så hoppas jag du mår bra snart, för jag vill att alla som är snälla mot oss katter ska må bra.

      Radera
  2. Det var värst vad mycket sjukt det var hos er! Klickertjejen kanske måste visa tassen för vettisen? Nästa vecka hoppas jag att det har vänt till det bättre för allihopa! Och att du får dig litet, nej mycket, helggodis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, hon har varit hos människovettisen, men jag tror det vore bättre om hon kmm till en riktig vettis.

      Radera
  3. Hoppas blogghjälpen köper massor av godis till er OCH att det medföljer doseringsinstruktioner till er fördel och att de följs :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, det hoppas jag också, men jag är inte alls säker!

      Radera
  4. Men vad sysslar ni med på katthemmet? Så många sjuka på en gång, det går inte för sig. Hoppas alla kurerar sig snabbt och kommer tillbaka. Det där med godis är viktigt. Hoppas blogghjälpen kan åka och shoppa en massa till er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, jag kan inte tänka mig annat än att blogghjälpen åker till Örebro just för att köpa godis åt oss!

      Radera
  5. Oj, det var inte alls bra att klicktjejen skadat sin tass.
    Även om den ena tassen inte är frisk så klickar hon kanske med den andra tassen när hon kommer tillbaks.
    Magont är inte kul alls, jag håller mina friska tassar för att hon ska bli bra igen.
    Sen hoppas jag att du håller dig frisk för du behövs för att katthemmet ska gå runt.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, fast nu är det hennes baktass som gör ont, så hon kan nog klicka i alla fall.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...