tisdag 1 december 2015

Katten Rakel på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rakel på Södertälje Katthem.

Vilken dag! Efter alla fester vi haft här ppå sistone är man ju lite trött. Dessutom var det ju inte helt lätt att sova i natt eftersom jag låg och funderade på hur det skulle gå när blogghjälpen gjorde hembesöket för mig idag.

Ni kanske undrar hur det gick? Eller?

Nu luras jag lite, för jag vet att många av er, om inte alla, undrar.

Blogghjälpen åkte hem till min blivande husse. Det visade sig att vi får bo i en stor lägenhet med en trappa upp till övervåningen,"antresål" så blogghjälpen att det hette. Fast i början kommer husse ha försatt vid trappan så vi får inte gå där. Det är bara för att min lillasyster inte ska ramla ner när hon springer där. När hon blir större får vi springa hur vi vill.

Blogghjälpen berättade för husse att vi har ett pensionat på katthemmet. Då berättade husse att han inte gillade pensionat, för han har haft en katt tidigare som han bokade in på ett sånt en gång. När han åkt en stund därifrån kände han att han inte gillade pensionatet. Då ringde han till vänner som han bad åka och hämta katten, och det gjorde dom.

Fast det här var INTE vårt pensionat. Här tar vi hand om våra gäster.

Det där berättade jag bara för att ni ska förstå att jag kommer få en snäll husse. Jag och lillasyster kommer nog flytta på fredag.

Nu gäller det att planera packning och en massa annat som ska göras!

16 kommentarer:

  1. Så glad jag blir när jag läser att du och din lillasyster kommer att få ett jättebra hem.
    Vilka dagar av planering du kommer att ha nu.
    Din lillasyster är ju så liten att du får planera o packa för henne också.
    Hoppas att du kan sova om nätterna även om du är spänd inför framtiden.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, ja nu blir det inte mycket sova må ni tro. Har kattiljoner saker att göra.

      Radera
  2. Underbart! Du får komma hem! Nu är vi jätteglada för din skull! Förstår att du måste planera nu! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja nu går dagarna fort! Hoppas jag hinner med allt.

      Radera
  3. Åååååå vad bra det låter! Nu blir det jäktiga dagar för dig med all överlämning till nästa bloggkatt mm och packa för två måste du ju också, OM det blir problem med packningen så kom ihåg att tidigare bloggkatten Gloria är expert på packning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam har redan börjat jama med nästa bloggkatt. Det är mycket att lämna över.

      Radera
  4. Åååååhhhhh va spännande. Tänk vilka ytor ni ska fara omkring på:) fast har man bara en snäll husse eller matte spelar egentligen inte ytan någon roll:)
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, nä, ytan spelar ingen roll, huvudsaken är att man känner sig omtyckt.

      Radera
  5. Vad roligt för dig och lillasyster!! Det kommer bli jamarbra. Sen har du ju tid att packa ordentligt och det viktigaste -att lära ut all din kunskap till nästa bloggkatt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, jam, det är fullt upp hela tiden. Hur ska jag hinna allt?

      Radera
  6. Det låter som om ni kommer få en omtänksam husse! Gissa om jag har funderat idag hur det skulle gå, och nu är jag så jamar-jamar-glad för din och din systers skull!
    Fredag är ju bara några dagar, så nu blir det mycket att tänka på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jag har känt att både du och flera andra bloggkompisar tänkt på mig idag. Det har känts väldigt skönt.

      Radera
  7. Det låter som en riktigt bra husse som verkligen bryr sig. Precis vad ni behöver!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, jag tror vår husse är den bästa husse som finns!

      Radera
  8. Vad GLAD jag blir när jag läser att du och lillasyster kommer till ett BRA hem. Det värmer massor i hjärtat att läsa det! Hoppas allt blir riktigt bra för er söta goa lilla Rakel!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, här på katthemmet gör vi allt för att alla katter ska få bra hem. Oftast blir det så också.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...