torsdag 10 december 2015

Katten Miranda på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Miranda på Södertälje Katthem.

Nu har ni fått läsa lite om mig och början av mitt liv. Ni som läst bloggen vet hur mitt ena öga blev skadat.  Det kommer inte gå att laga.

Nu fanns det ju några människor omkring mig som tyckte att jag inte skulle fortsätta att bo där under trappan, både för att jag "började bli rund om magen" som de sa och för att det snart skulle bli kallare.

Jag hörde att de ringde och talade med nån som hette Katthemmet. De frågade om h*n kunde ta hand om en katt som for illa och som dessutom med största säkerhet var dräktig. Jag hörde att de sa att de inte kunde ta in mig med detsamma, men att jag skulle prioriteras. Jag undrade vad det betydde. Var det farligt att prioriteras, tro? Jag visste inte riktigt vad jag skulle tro. Bäst att smita in under trappan igen.

14 kommentarer:

  1. Med så många dåliga erfarenheter av människor var det förstås svårt att hoppas på något bra. Men det tror jag det blev ändå.

    SvaraRadera
  2. Att prioriteras var det bästa som kunde hända dig, även om du inte förstod det då.
    Vilken tur att några slog larm om dig till katthemmet.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, ja, lite tur har jag i alla fall haft.

      Radera
  3. Du hade tur att de såg dig men vi förstår ju att för dig måste allt vara läskigt. Nu hoppas vi att det närmar sig lite bra saker.nsobuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja, det var nog tut att det fanns snälla människor som såg mig.

      Radera
  4. Jam förstår precis hur du känner. Jam bodde under en trappa i flera dagar när jam råkade rymma hemifrån en gång.
    /Viska

    SvaraRadera
    Svar
    1. Viska, jam, blogghjälpen har berättat om ditt äventyr. Du satte visst fart på hela bloggvärlden där?

      Radera
  5. Hurrjam för att de ringde katthemmet! Även om du var för rädd att förstå det, så var det det bästa som kunde hända. Lilla söta Miranda.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, det är nog det bästa som hänt hittills i mitt liv.

      Radera
  6. Lilla gumman vilken start i livet. . Jag bara längtar till du får någon människa att ta hand om
    åsa

    SvaraRadera
  7. Ackjam, det var ju inte lätt för dig att förstå att prioritering var något bra! Förstår att du blev misstänksam. Tur att katthemsmänniskorna fick tag i dig ändå <3
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Simba och Tasse, jam, hade de inte fått det hade det kunnat gå riktigt illa för mig.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...