söndag 6 december 2015

Katten Miranda på Södertälje Katthem presenterar sig

Hej, jag heter Miranda och på Södertälje Katthem.

I vanliga fall är jag ganska rädd, och nu när jag ska bli bloggkatt är jag lite nervös också.

Anledningen till att jag är rädd ska ni få veta i bloggen. Anledningen till att jag är nervös är mest för att jag tror att ni kanske tycker det är för tråkigt att höra vad jag varit med om och inte vill läsa min blogg. Men jag tycker jag är tvungen att berätta precis som det har varit.

Tror ni att ni orkar läsa?

27 kommentarer:

  1. Hej Miranda,
    jag heter Ozzy och jag vill väldigt gärna höra din historia om ditt liv innan du kom till katthemmet.
    Du behöver inte vara nervös, för det kommer att gå hur bra som helst för dig att vara bloggkatt.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jag hoppas jag inte kommer göra nån besviken. Jag ska göra så gott jag kan.

      Radera
  2. Hej Miranda! vi väntar med spänning på det du har och berätta. Även om det brukar börja med morrhårsdarr och att vi får trösta matte. Men du kommer att fixa det här galant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, jag hoppas det kommer gå bra.

      Radera
  3. Hej Gulle dig Miranda, alla bloggisar före dig har varit nervösa de första dagarna men det brukar släppa fort! Vi finns här och kommer läsa varje dag allt som du har att berätta. Massor av nosbuffs från Sven och company

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, fast alla kanske inte varit lika nervösa som jag?

      Radera
  4. Lyssnar gärna på din historia Miranda. Nospussar <3

    SvaraRadera
  5. Hej Miranda! Vad spinnande att du är Bloggkatt! Vi ser fram emot att lära känna dig. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag ser fram mot att få lära känna er också.

      Radera
  6. Hej, Miranda och välkommen i bloggkattsgänget! Vi bävar för din berättelse, men samtidigt vill vi få veta vad du varit med om... och så är det viktigt att få berätta för andra om sina upplevelser, så att man kan bearbeta dem. Lycka till som bloggkatt - du kommer att klara dig utmärkt!

    Tass från Majsan, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Majsan, ja, du kanske har rätt. Fast samtidigt blir jag u påmind om allt tråkigt.

      Radera
  7. Hejsan fina du! Självklart kommer jag att läsa sen om jag orkar med allt det sorgliga du kommer att berätta ja det är ju en annan fråga :( tyvärr har du säkert en massa sorgligt att berätta men nu är du på rätt ställe och det kan bara bli bättre :)
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, ja, du kan vara säker på att jag har sorgliga saker att berätta.

      Radera
  8. Hej Miranda, välkommen som bloggkatt, det kommer att gå jättebra ska du se.
    Jackis

    SvaraRadera
  9. Hej Sötnos!
    Välkommen som en värdig efterträdare till dina föregångare. Det kommer att gå jättebra ska du se!

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jag hoppas verkligen att jag inte gör nån besviken.

      Radera
  10. Välkommen! Klart vi orkar och vill höra, även om saker du upplevt inte är så trevliga alla gånger. Nu vet vi ju att du är i trygghet, torr, varm och mätt
    /Maja, Klemens och Gumman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maja, Klemens och Gumman, det är verkligen tur att jag är i trygghet nu, annars hade jag inte våga berätta min historia.

      Radera
  11. Finaste Miranda!! Välkommen :) Klart vi orkar lyssna till din historia. Och att vara bloggkatt, det kommer du att greja fint!! Kramar och nosgos fina du, från Beata, Doris, Sunny och matte!! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Victoria, Beata, Doris och Sunny, vad snällt att ni orkar lyssna på vad jag har att berätta.

      Radera
  12. Det är bra att lätta på hjärtat, det säger husse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tindra och Viska, ni har en klok husse!

      Radera
  13. Klart vi vill läsa! Varmt välkommen som bloggkatt, Miranda! <3
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  14. Söta underbara Miranda det är klart vi orkar och vill läsa! Kul att du vill berätta för oss även det du skall tala om är jobbigt för dig.

    SvaraRadera
  15. Klasrt vi kommer att orka läsa om ditt öde , Miranda !

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...