lördag 21 november 2015

Katten Rakel på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rakel på Södertälje Katthem.

Nu är det lördag igen. Det betyder att jag har förberett allt inför morgondagens öppet hus, loppis och kaffeservering. Men det är lätt som en plätt jämfört med hur det blir nästa LÖRDAG! Då ska vi ha adventsfirande i samband med Kattens Dag. Det kommer kräva sin katt må ni tro!

Annars har det, som vanligt hänt både tråkiga och roliga saker här på katthemmet idag. Men det kommer jag nog berätta mer om sedan.

Jag förstår ju att alla väntar på filmen som jag lovade igår. Är ni klara med godiset? Klicka på länken JAG PÅ YOUTUBE!



 


20 kommentarer:

  1. Cornelia, Svens lilla syster21 november 2015 kl. 18:24

    Åååååå vilken braig film å va gottigt det ser ut!!! Nu ska jag kolla en gång till å sen be matte att det få lite mousse i sked! Buffisar Cornelia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cornelia, jam gör det! Moss i sked är toppen!

      Radera
  2. Så kuligt att få se dig på film , Rakel !
    Såg smaskigt ut det där du blev bjuden på :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, det var jättesmaksigt. Men du såg hur lite det var?

      Radera
  3. Blogghjälpen fixade det!
    Jamars vad fin du är och du blir ju till på köpet matad med sked.
    Vilken lyx.
    Själv får jag sleva i mig från min skål.
    Jag älskar också blötmat. det är det allra bästa som finns.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam tycker du ska kräva att bli matad med sked. Det är varje katts rättighet.

      Radera
  4. Vilken stjärna du är! Vi glömde chipsen men tittade ändå på din film.
    /MajaGräddnos på Cirkus Boman

    SvaraRadera
    Svar
    1. MajaGräddnos på Cirkus Boman, man MÅSTE inte äta chips om man inte vill!

      Radera
  5. Som jag ätit chips till filmen:) men jag blir lite förskräckt när du skriver att du har mer tråkigt att berätta. Tar d aldrig slut suck...
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, nä, sånt är livet på ett katthem. Det händer både roliga och tråkiga saker.

      Radera
  6. Så fin du är och duktig! Särskilt på att städa upp efter dig :)
    Bra jobbat och tack för filmen! Vi ser fram emot att få se fler filmer med dig och kanske dina kompisar i huvudrollerna!

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jam, det kanske blir fler filer så småningom!

      Radera
  7. Å, en så fankattiskt bra film! Jodå, mattarna hade öppnat chipspåsen och tittade lika ivrigt som vi, och vi tycker att du är en jamarfin kisse! Vilken talang du har, du agerade alldeles naturligt framför kameran... *klosterkatterna applåderar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, jam, jag var inte ett dugg nervös. Jag kanske är född till filmstjärna?

      Radera
  8. Jamarns vilken bra film! Vi satt bänkade allihopa här med en påse dreamisar. Vilken tur att du har lite vitt under nosen annars hade vi trott att det var Hasse när han bodde hos er.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, hi-hi, nä det var inte Hasse ni såg i filmen. Det var ju JAG, ju.

      Radera
  9. Du är ju en riktig filmstjärna Rakel!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, hi-hi, tycker du verkligen det?

      Radera
  10. Å, vad söt du är! Det syntes lång väg att du åt något riktigt gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, jam, det var smaskens. Det är en av våra tassleverantörer, eller hovleverantörer som blogghjälpen säger. som förser oss med sån god mat.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag är det inte jag som är på bilden. Min kompis, Liam, flyttade till ett eget hem för några daga...