onsdag 7 oktober 2015

Katten Rosita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rosita på Södertälje Katthem.


Ikväll är vi sena igen. Det beror på att blogghjälpen varit ute på en trevlig middag med andra kattägda tjejer.

Innan dess var hon här på katthemmet. Vi gosade en hel del. Jag gillar att gosa när det är lugnt omkring mig, men jag blir lite stressad när det är för livligt.

Jag fick godis också. Det smakade väldigt bra.

I morgon är det öppet hus igen, så jag ska börja förbereda mig för det nu.

10 kommentarer:

  1. Så trevligt för Blogghjälpen! Härligt med mycket gos! Det är inte konstigt att du blir stressad när det är livligt, då vill man ju helst gå undan och kolla läget en stund.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Di och Deco, jag vill ha lugn och ro omkring mig. Busa lite när jag själv vill bara.

      Radera
  2. Både gos och godis! Då var det en rätt bra onsdag för både dig och blogghjälpen, alltså!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jam, det var en riktigt bra dag för oss båda.

      Radera
  3. Vilken härlig dag du haft med gos o godis samtidigt.
    Du kommer nog när tiden är mogen att tycka om att gosa även om det är lite störigt omkring dig.
    Vila dig nu i form inför morgondagens öppet hus.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, kanske blir det så, men jag tror att jag inte vill ha det alltför livligt omkring mig sen heller.

      Radera
  4. Så kul att Blogghjälpen var ute på galej! :D Trist att du fick vänta men du fick ju mycket gos innan så du hade lite att ta av :-) <3
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunills, Simba och Tasse, det var tur att goskontot blev lite fyllt innan.

      Radera
  5. Härligt med gos! Jag kan också bli lite stressad ibland om Hasse busar runt precis när jag ligger i mattes knä, men det värsta är nog om matte börjar hosta eller harkla sig, då går jag direkt.
    Vi såg bilden på den söta missen ni hittade igår i tidningen i dag, fyjam för såna som bara lämnar katten utanför! *fräs*
    Matte hälsar och tackar för en trevlig kväll! Men vi tycker nog att hon kunde ha tagit med sig en liten kittybag till oss.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, visst ska människorna sitta tyst och still när vi är i deras knän. HAde inte er matte heller med sig nån kittybag? Obegripligt.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...