söndag 18 oktober 2015

Katten Rosita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rosita på Södertälje Katthem.

Idag har det varit öppet hus. Och inte vilket öppet hus som helst!

Det var det öppna huset då jag fick en intresseanmälan!

Den som kanske blir min matte var här förra veckan och fastnade då för en kompis till mig.  Idag kom hon in i min bur och fastnade för mig OCKSÅ!

Den som kanske kommer att bli min bror i det som kanske blir mitt nya hem har flyttat in i min bur nu så vi ska lära känna varandra.

Nu får ni hålla tummarna att det här är rätt hem för oss båda!

20 kommentarer:

  1. Oj oj vad spinnande!! Vad bra att ni kan provbo tillsammans. Hoppas verkligen att ni trivs ihop. Åh tänk ett alldeles eget föralltid hem!!!! Dansar svansdansen för er båda här hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, ja, det är jamarspännande nu!

      Radera
  2. O, så spinnande nyheter du kommer med! En intresseanmälan är som en vinstlott - högvinsten, t.o.m., för inget slår ju ett alldeles eget för-alltid-hem! Att du också får en bror låter jamarbra tycker vi. Alla tassar och tummar hålls nu för att det blir som ni vill!!!!! hälsar klostergänget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klostergänget, det kan vara en vinstlott, men jag försöker ta det lugnt.

      Radera
  3. Hur kan man INTE fastna för gulle Rosita?! Det har vi undrat länge.
    Svansdans här också. Vi håller allt vi har för att allt nu går i lås ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, det verkar som om ganska många har lyckats med att inte fastna för mig.

      Radera
  4. Åh! så kul!Nu håller vi alla tassar vi har! Vi visste att det skulle hända. Hoppas att du och brorsan kommer bra överens!Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam brukar komma överens med de flesta så det ska nog gå bra.

      Radera
  5. Åhh, vilka roliga nyheter! :-) Det låter jättespännande att få en Matte och en bror... jag håller tummarna här att allt går bra! <3

    Nu kanske Blogghjälpen kommer och gör det där igen med dina framtassar... men det är nog nåt som har med Träna För Ett Eget Hem att göra... Se bara till att du får mycket godis efter hon har gjort det - för Blogghjälpen behöver kanske träna lite på godisutdelning... hihi! ;-)

    / Barbro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Barbro, jaaaam, blogghjälpen behöver hårdträna på godisutdelning!

      Radera
  6. Oh, jag blir såååå glad för din skull Rosita att jag måste torka mig i ögonen med tassen lite.
    Hoppas nu att du o din eventuella bror kommer bra överens o kan leka ihop.
    Jamars vad kul det skulle vara om du och även han fick ett alldeles eget hem att ta tass om för alltid.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, ja, vi för se hur det går. Men håll tassarna för oss!

      Radera
  7. Oh vad roligt, håller tassarna att du får komma till ditt alldeles egna hem och i sällskap med en bror.

    Jackis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jackis, du måste lova att hålla tassarna hela tiden!

      Radera
  8. Åh vilka glada nyheter! *svansdansar runt i hela lägenheten*
    Vi jamar precis som Sven - hur kan man inte falla för dig? Vi håller tassaarna hårt för att du skall trivas både med nya brorsan och sen i ditt nya hemma!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, fast det är inte riktigt klart ännu. Jag försöker ta det lugnt ännu.

      Radera
  9. Oj, så härliga nyheter! GRATTIS!
    Vi håller allt vi har och kan för er båda.

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, fortsätt med det så att hembesöket också går bra.

      Radera
  10. Så jättetrevliga nyheter!!!

    Jag håller tummarna för att du och nya brorsan ska trivas tillsammans och få det riktigt bra ihop i ert för-alltid-hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, bra att många håller tassar och tummar för oss!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...