tisdag 13 oktober 2015

Katten Rosita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rosita på Södertälje Katthem.

Idag har jag en ny bild igen.  Ser ni det?

Blogghjälpen sa att jag var jätteduktig. Tidigare har hon inte fått ta så  många bilder på mig, för jag har rört mig hela tiden -hi-hi.

Idag var hon här på förmiddagen. Då fick vi smaka rå köttfärs. Fast bara lite. Det var jamargott. Jag sa till henne att hon kunde åka och köpa några kilo till åt mig, men det tyckte hon inte var nån bra idé.

Tänk att hon alltid ska vara så svår att få att göra som man jamar!


10 kommentarer:

  1. Ja hur svårt ska d va å göra som du jamar...fast jag tror hon bryr sig om din mage...
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, va? Nää, så kan det väl inte vara?

      Radera
  2. Åh då fick du ju dubbelt upp med gott i dag ;). Matte erkände att hon belönat dig med lite godis i kväll eftersom du var så kelig. Men inte gav matte oss godis när hon kom hem!! Säger att vi är runda om magen.... Pyttsan!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, runda om magen? Ni!? Nä, nu får väl matte ta igen sig lite?

      Radera
  3. Jamar som Åsa, det är nog omtanken om din mage som gör att du inte får som du vill.
    Själv har matte o husse försökt servera rå köttfärs till mig med., men, det var inget som föll mig i smaken.
    Så söt du är på nya bilden.
    Du har så fina mjuka ögon jamar matte bredvid mig.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jag vet att inte alla mina kompisar heller tycker om rå köttfärs. Hoppas du fick nåt annat gott istället.

      Radera
  4. Du gör dig verkligen bra på bild! En riktig filmstjärna! Vi gillar också köttfärs men får det väldigt sällan. Verkar som om tvåbeningarna har gått ihop om vissa saker gällande vår kost och mängd??....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, du har nog rätt. Det gäller för oss katter att slå in kilar mellan såna tvåbeningar så de inte för sina irrläror vidare!

      Radera
  5. Jag tror tyvärr att i stort sett alla tvåbeningar är som blogghjälpen när det kommer till mat och gottisar, ingen verkar lyssna ordentligt på vad vi katter jamar.
    Jamarfin bild på dig!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, vad är det för fel på dom? Vilka skulle veta bättre än vi själva vad vi behöver?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...