söndag 11 oktober 2015

Katten Rosita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rosita på Södertälje Katthem.

Idag har jag tagit tass om öppet hus. Det kom en snäll tjej som har en katt hemma som hon vill ha en kompis till. Hon var inne hos mig två gånger. Första gången var jag väldigt tillmötesgående, men andra gången var det så stimmigt utanför buren, och då drog jag mig tillbaka.

 Efter en stund kom blogghjälpen in och satte sig i buren. Då gick jag fram till henne och gosade. Efter en stund stod tjejen utanför min bur och sa att hon såg att jag uppträdde annorlunda mig blogghjälpen.

Då svarade hon att Rosita behöver lite tid på sig för att lära känna nya människor, men när hon gjort det är hon hur go som helst.

Tjejen skulle komma tillbaka en annan daga för att prata mer med mig och en av mina kompisar som hon också hälsat på.

Annars var blogghjälpen och vår hälsoansvariga och hämtade den lilla kattungen som fått ena benet amputerad. Hon var jättepigg och vi tror och hoppas att allt ska gå bra för henne.

10 kommentarer:

  1. Spinnande med besök i buren, vi håller tassarna! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, hi-hi, vi får se hur det går.

      Radera
  2. Åh vad roligt att höra att du fått besök, hoppas verkligen hon kommer tillbaka till er.
    Vilken tur att lille missen är pigg o alert.
    Tycker att det verkar ha varit en bra dag för er idag.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam, det var en bra dag. Vi får se om tjejen kommer tillbaka.

      Radera
  3. Åh vad spinnande!! Håller tassarna för att du snart får nytt besök i buren snart.

    Vad skönt att den lilla missen mår bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, det vore kul om hon kom tillbaka. Hon verkade snäll.

      Radera
  4. Håller tassarna för att tjejen kommer tillbaka för att träffa dig.

    Vad skönt att höra att den lilla missen mår bra.

    Nosbuffar till er båda.

    Jackis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jackis, vi håller alla tassar och tummar för att det ska fortsätta att gå bra för min lilla kompis.

      Radera
  5. Rosita! Vem vet - kanske är den där tjejen din föralltid matte - vi håller tassarna att det är så! Sippelipp så händer det :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, tänk om det blir så? Fast annars är de ganska snälla här också. Jag vantrivs inte, fast jag längtar förstås till ett eget hem.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag är det inte jag som är på bilden. Min kompis, Liam, flyttade till ett eget hem för några daga...