torsdag 22 oktober 2015

Katten Daisy presenterar sig


Hej, jag heter Daisy och bor på Södertälje Katthem.

I förrgår flyttade min kompis Rosita till sitt nya hem. Innan hon åkte jamade hon till mig att hon tyckte jag skulle bli den nya bloggkatten på Södertälje Katthem.

Jag slog ifrån mig med alla fyra tassarna och sa att det vågar jag inte. Men Rosita jamade att så gjorde hon också när hon började, men hon försäkrade att eftersom alla som läser bloggen är så snälla så är det ingen fara.

Jag funderade ett tag, sen sa jag att jag skulle försöka. Om det inte går bra får nån annan ta över, sa jag till blogghjälpen. "Visst" sa hon, "men du kommer klara det galant, som alla bloggkatter före dig".

 Vi får se om det blir så. Men i morgon tänkte jag börja berätta min lilla historia. Hjälper ni mig med kommentarer och stöd?

27 kommentarer:

  1. ja Daisy, vi som brukar läsa här kommer vänta på varje inlägg av dig. Tyvärr är det ofta sorgliga saker ni blogkatter har att berätta i början av er tid.
    Lycka till, du kommer att klara det med ena tassen bak ryggen!
    ÄnglaPelles, Majas, Klemens och Gummans matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÄnglaPelles, Majas, Klemens och Gummans matte, tror du jag kan ha ena tassen bakom ryggen?

      Radera
    2. om du tar baktassen...

      Radera
  2. Hej Daisy,
    jag kommer att följa med dig hela vägen till ditt nya hem.
    Jag är rätt ny här och har bara följt Pauline, Rubina och Rosita.
    Jag blir alltid ledsen o måste torka mig i ögonen med tassen när jag läser om era tidigare liv, så till imorgon måste jag jama till matte o husse att ta fram näsdukar till mig.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam, det kan vara bra att ha några nosdukar till tass.

      Radera
  3. Det här blir spinnande Daisy! Tyvärr brukar det bli svårt i början när ni berättar er historia. Ibland får vi hålla tassarna för ögonen för det är så läskigt att läsa. Men sen kan det bara bli bättre. Du kommer fixa det här galant! PS! Det där med godisfrågan har väll Rosita rapporterat om?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, jo, jag har fått ärva godisfrågan. Ska ta upp den så snart jag kan.

      Radera
  4. sari med skruttan och leon22 oktober 2015 kl. 21:38

    vi här hemma darrar lite på tassarna vad det är för en historia du tänker berätta om dig själv,brukar ju inte vara så roligt i början för er bloggisar...
    lilla daisy,min leon blev alldeles svansdansig här när han såg dig,du är ju en jättesöt tjej jamar han : )
    jag är en vacker ståtlig gubbe som var hemlös från början,var du också det?
    vi ser framemot att följa dig ända till ditt egna föralltid hem,det kommer också

    kramar och nosbuffar från lilla skruttanflickan,leon och matte sari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sari, Skruttan och Leo, jodå, jag har också varit hemlös. Jag ska berätta mer.

      Radera
  5. Ojojoj, nu busvisslar alla klosterkillarna och skakar på svansarna - så JAMARSÖT du är!!! tycker de. Men det är inte bara därför vi klosterkatter sitter klistrade vid datorn, utan för att följa ditt bloggande och höra din livshistoria. Vi har förberett oss med näsdukar och håller varandras tassar, för det brukar alltid börja läskigt... men sådant får inte hindra en, så här är vi!

    Nosbuffar från Majsan, abbemissa och fd bloggkatt hos Södertälje katthem - jamjamensan, jam har också tassat i samma blogg som du! Och du kommer att klara det minst lika bra, det vet jam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, bra att ni har varandras tassar att hålla i. Och Majsan, blogghjälpen har minsann berättat att du också varit bloggkatt.

      Radera
  6. Välkommen som bloggkatt Daisy, du kommer att klara det galant.

    Lite läskigt det där med din historia som du ska berätta, får be matte hålla tassen.

    Nosbuff från Jackis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jackis, se du till att ha matte inom tassavstånd när jag börjar berätta.

      Radera
  7. Hej söta Daisy! *vinkar glatt med tassen*
    Det skall bli jamarskoj att få lära känna dig, även om det som flera jamat brukar vara rysligt sorligt i början. Du kommer klara det här galant, jag vet för jag var bloggkatt hos er för över 5 år sen. Det största problemet du kommer få är godisutdelningen, eller snarare brist på godisutdelning, tyvärr verkar blogghjälpen helt hopplös på den fronten
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, var det problem med godisutdelningen redan när du var bloggkatt? Oj, ett sånt seglivat problem.

      Radera
  8. Välkommen som Bloggkatt, Sötnos!
    Du kommer att klara det med den äran :)
    Lycka till!!!

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, tror du verkligen det?

      Radera
  9. Hej Daisy

    Självklart vill vi följa dig fram till ditt föralltidhem.
    Du kommer att fixa det galant.
    Men som dom övriga säger kan godisfrågan bli en svår nöt att knäcka,
    tänk om du blir den första att lyckas lösa den.

    Nospussar från Frida o Kasper.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frida och Kasper, jag ska verkligen göra mitt bästa för att knäcka godisfrågan!

      Radera
  10. Självklart kommer jag att läsa varje dag även om jag inte kommenterar varje dag. Å det kommer att gå såååå bra för dig!!!!!!!!! Jag följer bara En blogg och det är blogg katternas:)
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, tror du det kommer gå bra? Jag som är så orolig för att det kommer lli tokigt.

      Radera
  11. Åå va' fin du ÄR Daisy, vi kommer följa dig ända tills du får ditt egna HEMMA!
    Ps. För länge sen hade matte en katt som hette Daisy:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, hade din matte en katt som hette Daisy? Var hon lik mig?

      Radera
  12. Mjaou, fina Daisy! Det är tur att man vet att ni bloggkatter, och alla andra där på katthemmet, har det bra nu, annars skulle man knappt orka läsa era sorgliga berättelser. Men jag är beredd, och tror och hoppas att bloggkattslivet snart blir hemmakattsliv hos snälla människor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, blogghjälpen har sagt att förr eller senare kommer jag bli hemmakatt. Det ser jag fram emot.

      Radera
  13. Hejsan , Daisy !
    Du ska se att det kommer att gå jamarfint för dig som Bloggkatt !

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
  14. Åh, vackra Daisy, välkommen till bloggvärlden, detta kommer du klara hur bra som helst!! Vi finns här och följer även dig, det lovar vi!! Lycka till, kramar och nosgos från Beata, Doris, Sunny och matte!!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...