fredag 30 oktober 2015

Hej, det är Daisy på Södertälje Katthem.


Jahajam, nu har jag åkt till mitt för-alltid hem.  Det känns helt annorlunda än när jag åkte till mitt förra hem, där jag bara var älskad för att jag var en liten kattunge.

Min nya matte tror jag kommer älska mig för den katt jag är nu, d v s en vuxen tjej som bara vill ge och få kärlek.

Det har så klart varit en lång dag, med mycket förberedelser inför flytten.  Packningen har gåtts igenom flera gånger. Blogghjälpen var här på förmiddagen och gav mig och mina burkompisar godis. Hon hade nog en liten tår i ena ögat, för hon sa att hon tycker så mycket om mig. Men samtidigt vill hon inget hellre än att jag får ett bra hem för resten av mitt liv. Vi tror att jag fått det nu.

Jag vill så klart tacka er alla för att ni följt mig, även om det inte blev så länge som det brukar vara. Jag har uppskattat varenda kommentar och det har verkligen underlättat vistelsen här när jag vetat att ni alla bara vill allt väl för mig.

I morgon kommer nog blogghjälpen att säga lite, sen kommer min efterträdare att börja blogga. Ni stöttar väl där också?

14 kommentarer:

  1. Daisy, jag gläder mig så att tanken att du just nu utforskar ditt alldeles egna hem, säkert är det både litet nervöst och skönt på samma gång. Jag kan bara önska dig ett stort lycka till med ditt fortsatta liv, hoppas det blir långt och fint på alla sätt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, tack! Jag tror jag kommer få ett bra liv nu.

      Radera
  2. Lilla Daisy, jag är så glad över att du fått ett eget hem att ta tass om.
    Jag tror att du just nu går igenom hela ditt nya hem o sniffar in allt o sen är du säkert så trött att du lägger dig o sover.
    Och när du vaknar vet du inte riktigt var du är, men efter en stund kommer du på att du är HEMMA hos din alldeles egna matte.
    Lycka till i ditt nya HEM.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, det kommer så klart ta lite tid innan jag fattat att jag har ett eget hemma. Men det kommer säkert gå bra.

      Radera
  3. Vi är så jamarglada för in skull och håller alla tassarna för att ni skall trivas med varandra. Vi hoppas matte hjälper dig att rapportera hur det går sen.
    Självklart kommer vi följa din efterträdare också
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, bra att ni håller tassarna. Det är lite nervöst så här i början.

      Radera
  4. Vi är så glada för din skull! Tänk att du är HEMMA i ditt eget föralltid hem. Självklart kommer vi att följa och stötta din efterträdare också. Svansdans och nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, jag fattar det knappt själv!

      Radera
  5. Men OJ va fort d gick :) fast nå blev d lite blött i ögonen men av glädje :) hoppas allt går jättebra för dig å din matte. SJÄLVKLART kommer jag att föja nästa blogg kisse
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, det är ingen fara om det blir blött i ögonen för man är glad!

      Radera
  6. Så härligt att du är hemma nu! Vi hoppas att få höra lite ifrån dig så småningom.
    Självklart så följer vi nästa Bloggkatt. Önskar dig all lycka.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag ska be matte berätta så småningom. Men först måste jag bo in mig.

      Radera
  7. Oj, vad det går undan här!
    Hade inte ens hunnit byta namn från Rosita till Daisy i min länk som finns på min blogg.
    Nu väntar jag med spänning till nästa namn!
    Är så glad för din skull! Lycka till!!!

    SvaraRadera
  8. Mimmi, ibland går det undan! Det är jättekul.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...