fredag 4 september 2015

Katten Rosita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rosita på Södertälje Katthem.

Idag är det sån där fredag igen. Då kommer fredagsgänget hit. Det brukar betyda att vi också får nåt när de äter. Hoppas det bllir nåt riktigt gott.

Jag måste så klart jobba en del för vi har ju öppet hus, loppis och fika på söndag. Jag måste ju se till att allt fungerar på bästa sätt.

Blogghjälpen var här på förmiddagen och fikade. Hon var inne hos mig och min burkompis också. Hon sa att jag verkade lugnare nu när han som tassade till mig flyttat till en annan bur. Han är minsann inte så kaxig där, ska ni veta! De tjejerna bråkar man nog inte ostraffat med, så han verkar hur lugn som helst.

Det var bra att han flyttade, för idag gosade blogghjälpen och jag länge. Jag stångades mot hennes hand flera gånger och blogghjälpen tyckte jag var jättemysig. Min kvarvarande burkompis och jag kommer jättebra överens, så nu är jag mer harmonisk. Ibland är det svårt att veta vilka man vill bo tillsammans med.

12 kommentarer:

  1. Ja, ibland passar man inte riktigt ihop. Bra att han flyttade till tjejer som kan hålla honom i schack ;-)

    Fredagsbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jag tror både han och vi mår bättre nu.

      Radera
  2. Vad skönt att den där katten flyttade från din bur.
    Nu kan du koppla av o njuta utan att behöva vara på din vakt o lite rädd hela tiden.
    Lycka till på söndagens öppna hus.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, nu tar jag det lugnt. Tror vi båda vann på att han flyttade.

      Radera
  3. Jag skulle inte heller vilja bli tilltassad av någon jag bodde med! Och att behöva vara nervös mest hela tiden är ju inte bra när det kommer besökare. Hoppas du och kompisen får det lugnt och mysigt tillsammans nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, ja, nu är det bra. Jag har mycket lättare att gosa när jag inte riskerar att bli tilltassad.

      Radera
  4. Man fungerar ju inte lika bra med alla. Skönt när man hittar rätt.Du har verkligen fullt upp! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja, det är inte många lediga stunder när man är bloggkatt.

      Radera
  5. Det var bra att din bråkiga kompis fick byta bur. Man kan ju inte komma överens med alla, även om det är en trevlig katt så passar man inte alltid ihop. Jag har hört matte jama om att det är likadant med tvåbeningar.
    Härligt att du fick gosa ordentligt i lugn och ro idag! Hoppas ni fick ordentligt med gottisar av fredagspersonalen
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, precis. Jag tror han är väldigt snäll egentligen, men just vi passade inte ihop.

      Radera
  6. Så bra att den där kaxiga katten fick byta bur så att du blivit lugnare och gosigare igen.
    Om han inte lugnar ner sig i den andra buren heller så kan han ju komma hit och få umgås lite med Conrad :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, han är lugn i den andra buren. Det var bara vi som inte riktigt gillade varandra.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...