måndag 28 september 2015

Katten Rosita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rosita på Södertälje Katthem.

Idag bjuder jag på en ny bild på mig igen! Här sitter jag på min favoritpelare och funderar på om jag ska hoppa upp till fönstret. Det kan ta lite tid att bestämma det. Man ska inte bara hoppa hit och dit hur som helst. Jag är en eftertänksam katt och vill planera noga vad jag ska göra.

Annars har det inte hänt så mycket idag. Jag skickade iväg blogghjälpen till tryckeriet för det är lite saker vi behöver ha tryckt. Givetvis gav jag noggranna instruktioner så jag hoppas det blir rätt.

8 kommentarer:

  1. Va söt du är när du sitter och funderar. Ibland behöver man tänka till lite extra. Nosbufffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, vi katter är ju väldigt duktiga på att tänka till lite extra.

      Radera
  2. Fin bild på dig, Sötnos :)
    Hoppas att det gick bra med tryckeriet för Blogghjälpen och att de följer dina instruktioner ;-)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jag hoppas hon gav de instruktioner jag givit henne, annars kommer det bli jättetokigt.

      Radera
  3. Jag riktigt ser hur du funderar och jag känner precis som du.
    Man ska vara försiktig med vad man gör så man inte hoppar i galen tunna.
    Hoppas att blogghjälpen uppfattade dina instruktioner, annars får du åka till tryckeriet själv nästa gång.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, visst kan jag åka till tryckeriet själv, men man tycker ju att blogghjälpen skulle kunna klara av vissa enkla uppgifter själv när jag har så mycket att göra?

      Radera
  4. Kära Rosita! Det är trösterikt att se bilder på dig, för du är så lik våran Jenny som nu är så sjuk att vi tror att vi mister henne... Jenny kommer också från Södertälje katthem och det var för att hon bloggade som vi hittade henne och Majsan den där vinterdagen 2010. Sedan de flyttade hit har de förgyllt livet för oss så bortom ord mycket... och därför gör det så ont, så ont att se hur Jenny tynar bort nu. Jag önskar dig ett jamarfint hem där du blir minst lika älskad som Jenny är av oss!

    Nospussar från sr. Carina, klosterkatternas tjänarinna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. sr Carina, blogghjälpen har berättat om Jenny så jag vet att hon är en väldigt fin katt. Här på katthemmet håller vi tassar och tummar för Jenny och vi hoppas framför allt att hon inte har ont. Vi tänker på henne hela tiden.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...