söndag 30 augusti 2015

Katten Rosita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rosita på Södertälje Katthem.

Först vill jag tacka alla som skänkt pengar till Obelix.Vi kommer så klart fortsätta rapportera både om hur de går för honom och hur många pengar han fått av generösa gåvogivare. Tänk vad bra det blir när många hjälps åt. Den som inte läst gårdagens inlägg kan göra det här.

Sen har det varit öppet hus. Det kom flera besökare. Två var inne i min bur och tittade på mig och tänkte klappa mig. Precis då flög en av mina burkompisar på mig, för han ville nog bli klappad själv tror jag. Då blev jag rädd och kröp ihop. Fast då kom blogghjälpen in och gjorde mig lugn igen, så de fick klappa mig lite.

Sen gick dom till flera andra burar och tittade. De skulle komma tillbaka. Vet inte vilken katt de fastnar för, men hoppas de väljer nån i alla fall.


8 kommentarer:

  1. Jadu, den där burkompisen klappade till mig också när jag satte handen mellan honom och Gabriella som han tänkte slå. En lite ouppfostrad herre, fast trevlig mot tvåbenta. Ni tjejer kanske skulle gå ihop och jama honom till rätta?
    /ÄnglaPelles, Majas, Klemens och Gummans matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÄnglaPelles, Majas, Klemens och Gummans matte, jag tror han är väldigt svartsjuk. Men han är nog snäll innerst inne.

      Radera
  2. Hoppas att ni får jamar mycket pengar till Obelix.
    Jag fick ta husse till hjälp idag för att tassa över slantarna till honom.
    Du förstår jag klarar mycket, men inte att ta mig in på databanken.
    Vad roligt att det var någon som tittade till dig idag o fick klappa dig.
    Hoppas dom kommer tillbaks o klappar mer.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, den där databanken är svår när man har tassar. Snällt av husse att hjälpa dig. Obelix behöver all hjälp han kan få.

      Radera
  3. Så bra att många redan skänkt pengar till Obelix !
    Men vad är det för en ohövlig filur som bor i eran bur ??
    Inte ska man flyga på sina burkompisar när dom precis ska bli klappade på !!

    Tassklappar o nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, nä, han är lite knäpp. Fast jag tror han ska flytta snart. Han är jättesnäll mot tvåbeningar.

      Radera
  4. Vad roligt att det kom flera på besök och även var inne hos er.
    Men du får allt jama ifrån till din burkompis att han får vänta på sin tur när det gäller klappar och gos!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det går inte att jama allvar med honom. Han vill att bara han ska få gos.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...