söndag 23 augusti 2015

Katten Rosita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rosita på Södertälje Katthem.

Nu har det varit öppet hus och jag har tagit tass omm alla som kommit hit. Även om de inte verkade intresserade av mig.

Fast jag har ju så mycket att göra här, så det gör inte så mycket.

Min snickarkompis, snickare Christer, var här igår. Vi diskuterade hur han skulle göra, för han skulle nämligen borra hål i två väggar. Det låter ju lite konstigt, men jag hade givit mitt tillstånd och visade förstår var hålen skulle vara och hur han skulle göra som. De blev jättefina.

På torsdag kommer det nån som ska sätta in en luftkonditioneringsapparat i pensionatet. Det är de som behöver hålen för att kunna leda ut värmen. Eftersom snickare Christer gjorde hålen sparade vi ca 4000 kronor! De pengarna är väldigt välkomna. Tänk så mycket snickare Christer gjort för oss. Vi hade säkert inte haft nåt katthem här i Södertälje om inte han och några andra snälla människor hjälpt oss!


9 kommentarer:

  1. Bra med mycket besökare! Din människa kommer så småningom! Christer är en riktig klippa! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, och sen är det så bra att han jobbar så bra ihop med oss bloggkatter också!

      Radera
  2. Det var ett ansvarsfullt jobb att visa var hålen skulle vara så det inte blev fel.
    Ja, snickare Christer och hans kompisar är verkligen guld värda för Er.
    Din snälla tvåbening kommer en dag, det är bara att vänta på den rätte.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, ja, jag fick lov att mäta ordentligt så det inte blev fel. Men nu är det hål precis där det ska vara hål.

      Radera
  3. Snickare Christer är verkligen en snällis!
    Snart så kommer det garanterat någon som upptäcker hur söt och fin du är och vill bli kattägd av dig.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, blogghjälpen säger också att min människa kommer en dag. Undrar vilken dag det blir.

      Radera
  4. Snickare Christer måste också få en guldmedalj!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, det borde han verkligen få. Fast jag har inte råd att köpa nån, så han får en nosbuff istället.

      Radera
  5. Var nog tur att du visade vart hålen skulle vara så det blev rätt!
    Du ska se att dina människor kommer när du minst anar det :)

    Tassklappar och nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...