onsdag 22 juli 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Alltså, nu vet jag inte om jag kommer släppa in blogghjälpen i buren mer. Fast det är ju det där med den goda maten hon har med sig...

Hon har nämligen räknat ut nåt väldigt listigt (tycker hon väl själv).

Hon kommer in i buren, möts av oss allihop som känner doften av god mat hon har med sig i en påse, ger lite till de andra katterna. Jag väntar ivrigt i fönstret på min tur. Då lägger hon lite mat i högerhanden, lägger den långt till höger på fönsterbrädan och medan jag går fram för att äta godiset stryker hon mig med vänsterhanden över ryggen. Och håller kvar handen. Idag höll hon kvar den en bra stund efter att jag slutat äta också.

Jag vet ännu inte vad jag ska tycka om det här. Men jag måste erkänna att idag blev jag inte så chockad som jag blev i början. Och jag minns inte att det gjorde så ont heller! *förbryllad*


10 kommentarer:

  1. Blogghjälpen är riktigt klurig! Skönt att det inte gjorde ont (det gjorde det nog inte sist heller) Åh vad du ska njuta snart! Nosbbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, tror ni inte det gjorde ont sist?

      Radera
  2. Där ser du! Det ÄR både skönt och mysigt att kela och bli klappad ;-)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, nja, så långt vill jag inte sträcka mig.

      Radera
  3. Även om det känna jamarläskigt så tycker vi att du skall lita på blogghjälpen i den här saken. Det är aldrig kul att bli lurad heller men vi lovar att det faktiskt är för ditt eget bästa i den här frågan. Snart kommer du inse hur mysigt det är. Jag var precis som du när jag kom till katthemmet för kattiljoner år sen, så jag vet hur läskigt det är i början, men jag lovar på hederstass att det kommer bara bli bättre.
    Att gosa är det bästaste som finns!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, blogghjälpen säger att hon kommer ihåg hur du var när du kom till katthemmet. Hon brukar berätta för mig att jag kommer bli lika gosig som du en dag!

      Radera
  4. Hihi. Du har ju börjat bli klappad ju. Jam tyckte åxå det var jetteleskit i början, men det e inte så farligt. Det e jettemysigt bara.
    /Viska

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, e de verkligen jettemysig? Undrar fortfarande.

      Radera
  5. Det ÄR listigt, det måste man medjama! Ibland måste nog tvåbeningarna "luras" lite lite lite för att man skall kunna lära sig på ett snällt sätt att det är jamarmysigt att bli klappad. Och det där med klappandet är något som tvåbeningar tycker är viktigt när man umgås... man får liksom mer gottis och annat trevligt om man tillåter dem att klappa en. Så det lönar sig faktiskt!

    Tass från Majsan, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Majsan, blogghjälpen säger att det enda sättet hon kan tänka sig att lura mig på är när det gäller gos. Men jamar du att man får mer godis om man tillåter att bli klappad? Tål att tänka på...

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...