söndag 12 juli 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Nu har vi haft öppet hus igen. Vår snälla leverantör av godis, Karin, har varit här och lämnat 2 kassar med godis! TACK Karin för att du förstår våra behov.

Annars har jag blivit väldigt orolig idag. Jag tror vi har fått in nån smitta i vår bur!

Det började med att Sally, en av mina burkompisar, hoppade upp i blogghjälpens knä när hon satte sig ner på en stol. Frivilligt, alltså! När de gosat en stund gick en av mina andra burkompisar fram och började leka med blogghjälpens långbyxor och skor. Också det helt frivilligt. Sen - och det är nästan det värsta - gick Rakel från och gosade med blogghjälpens hand. Frivilligt.

Ni kan förstå att jag är orolig. Hoppas det här beteendet inte smittar till mig.

12 kommentarer:

  1. Jasså går det kelsjukan i er bur?!
    Har du tur så kanske du också blir smittad :)

    Tassklappar och Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, nääää - vad jamar du? Tur?

      Radera
  2. Hihi, vi vet att en dag kommer den där 'smittan' sippelipp hoppa över till dig också, du kommer inte att komma undan, hihihi! Å då kommer det ju att bli trängsel i blogghälpens knä!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, meh,,, kan man inte vaccinera sig?

      Radera
  3. Innan du vet ordet av så är du smittad och det är jäääätemysigt med den smittan:)
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, jag förstår inte det här...

      Radera
  4. Kelsjuka är jättemysigt, Sötnos!
    Vi hoppas att även du blir liiite smittad ;-)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, nääää, jag vill verkligen inte bli smittad!

      Radera
  5. Åh, Toppen med en sådan godisleverantör! Tror det är en hälsosam smitta, tänk att det finns sådana! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, neej, jag är jamarrädd för att bli smittad.

      Radera
  6. Bli inte arg nu Rubina, men vi håller tassarna för att du också smittas av den smittan! Det är så jamarmysigt med gos och vi önskar så att du också kommer att upptäcka det!
    Vad härligt med en egen godisleverantör, såna skall man vara rädda om.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, men hur kan man hålla tassarna för att man ska smittas?? Jag förstår ingenting.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...