lördag 20 juni 2015

Katten Rubina på Södertällje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Idag har vi tagit det lite lugnt. Jag har filat lite på informationen om pensionatet, men nåt bygge har jag inte jobbat med. Blogghjälpen var här en kortis på eftermiddagen. Hon undrade om jag haft några blommor under kudden i natt.

Mycket märklig fråga! Varför skulle jag ha blommor under kudden, frågade jag. Då sa hon att en del tvåbeningar har det på midsommarafton för då drömmer de om sin tillkommande.

Ha! Så dumt. Typiskt tvåbeningar. Det märker man väl så småningom vem som blir ens livskamrat?Jag har redan en livskompis, Rakel. Hoppas vi får bo ihop jämt.

8 kommentarer:

  1. Ja, det hoppas vi på också! Ni mår bra av att bo tillsammans :)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jam, vi vill inte skiljas åt!

      Radera
  2. Tvåbeningar har så många konstiga idéer för sig! Vi hoppas också att du och Rakel snart hittar ett gemensamt eget hemma.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja, vi letar efter ett eget gemensamt hem. Jag behöver Rakel.

      Radera
  3. Håhåjaja - dessa tvåbeningar med den ena konstiga saken efter den andra, de borde prioritera sina göromål bättre!!! Buff/Sven

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, tror inte tvåbeningar vet vad prioritera betyder.

      Radera
  4. Låter jamar konstigt att man ska lägga blommor under kudden.
    Dom ska ju vara tillgängliga så att man kan snusa o gosa med dom, speciellt kattmyntan.
    O om du mot förmodan skulle lägga dessa blommorna under kudden hade det ju varit för att kunna drömma om din o Rakels framtida matte/husse i så fall.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, det verkar som om tvåbeningar blir alldeles tossiga på midsommaren och hittar på en massa tok.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...