lördag 13 juni 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Idag har det varit bloggmöte hemma hos Sippo.  Han tog emot alla gäster redan vid sitt favorithörn och här ser ni när han hälsar på blogghjälpen.

Hon kom sig naturligtvis inte för att ta en enda bild själv, så vi lånar Sippos bild.
Det var som vanligt väldigt trevliga människor där: Max och Måns husse, Klosterkatternas mattar (och skällis), Pelles matte och husse, Wikki och Miriam och så klart Sippos husse Peter. Även Östgötakatternas matte, Malin, kom, men var tvungen att åka ganska snart för hennes katt Busan mår inte bra. Hon fick åka till Valla djurklinik och las in för behandling.

Vi hoppas verkligen att de gör allt för att hjälpa Busan. Det är både hon och matte Malin värd.

  

8 kommentarer:

  1. Det var jamarkul med besök. Den här gången ville jag verkligen visa vilken väluppfostrad och artig kisse jag är, så det var därför jag mötte alla vid mitt favorithörn.
    Det bästa med besöket var allt gottis jag blev bjuden på. Alla ville bjuda mig på massa olika smaker. Det var kanongott! Raaaap...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, blogghjälpen har berättat att du var en perfekt värd. Du tillät till och med en skällis att delta! Det var stort.

      Radera
  2. Vilken trevlig dag ni haft tillsammans.
    Tänk vad mycket godis Sippo fick av alla som kom.
    Hoppas att Busan blir bra igen.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, Sippo var väldigt glad och tacksam över godiset. Han var faktiskt inte alls ledsen för att han småsystrar inte visade sig på hela dagen.

      Radera
  3. Mysigt med Bloggträff , ni ser ut att ha haft bra väder också :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, vi har faktiskt haft bra väder på alla våra bloggträffar. Tror att Skaparkatten ser till det - eller Väderkatten kanske?

      Radera
  4. Härligt att få träffa alla, hoppas att ni hade riktigt trevligt :)
    Fin bild på Sippo och Blogghjälpen!

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, det var jättetrevligt på bloggmötet har jag hört. Vi katter hade inte tid att åka med.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...