fredag 12 juni 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Nu har blogghjälpen varit här en liten stund.  Hon skulle träffa hyresvärden för att skriva under ett kontrakt. DEt var väl bra i och för sig, men i och med det så kommer våra lokaler att kosta mer!

Det är nog tur att jag håller i finanserna med hård tass. Vi har inte råd med massa kostnader hit och dit. Men blogghjälpen säger att om det kommer många snälla människor och köper saker på vår loppis och om många vill låta oss ta tass om deras katter när de är på semester, så kommer vi att ha råd att betala mer i hyra. Fast först måste vårt pensionat bli klart förstås.

8 kommentarer:

  1. Med din goda organisationsförmåga och snickare Christers andras hjälp tror jag säkert att pensionatet snart blir klar! Och så fint gästerna kommer få det där, det tror jag också säkert! För du har väl varit med och valt färger och så?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, klart jag är med och väljer allt till pensionatet. Annars vet man ju inte hur det skulle bli.

      Radera
  2. Bara det sista blir klart så tror jag det blir många bokningar på pensionatet, så fint som det är! Och när du sköter finanserna så kan det bara bli bra Rubina !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, vi tror också det kommer bli bokat när pensionatet blir klart. Men ännu återstår lite.

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Nu har du fått ännu en uppgift att sköta, att vara Finanskatten Rubina.
    Och när pensionatet väl öppnar hoppas jag o säkert alla som skriver på din blogg att du kommer att få många pengar att räkna in i kassan.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, tror du att jag får många pengar? Hoppas det, för jag tycker det är jamarkul att räkna dom.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...