lördag 9 maj 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Idag har jag varit på Animalen. Ja, inte jag själv, men en bild på mig fanns där i en pärm där vi presenterade några av de katter som bor här på katthemmet och som söker eget, för-alltid hem.

Det var många besökare där. Flera ställde frågor om katter och vi svarade så gott vi kunde. Genom åren har vi ju skaffat oss viss kännedom om katter.

Sen fanns vi på Spånga Gymnasium också. De har Sveriges enda (såvitt vi vet) djurutbildning på gymnasienivå. Eleverna är jätteengagerade. Det är roligt att se att det finns unga människor som bryr sig om oss djur. Det behövs många fler, i alla åldrar.

Nu ska jag planera lite inför morgondagen. Jag kommer koncentrera mig på att hjälpa snickare Christer. Vi kanske inte hinner ha så mycket andra aktiviteter i morgon - förutom öppet hus förstås! Lite fika kan vi nog också ordna, och om nån vill titta in på loppisen ordnar vi det också, men vi kommer inte annonsera om det den här helgen.


10 kommentarer:

  1. Så bra att ni fick presenterat er även om ni inte var på plats själva.
    Att få ungdomarna intresserade är väldigt viktigt.
    Det är nämligen dom som blir dom framtida kattägarna.
    Även om ni har mycket att göra imorgon så måste ni ju fika, gärna med lite godis till.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, vi räknar också med att det är dagens ungdomar som är våra mattar och hussar i framtiden.

      Radera
  2. Jättebra att ni syns på ju fler ställen desto bättre! Fullt upp som vanligt med andra jam då! Vi håller tassarna för många besökare och intresseanmälningar! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det är jamarviktigt att alla vet att vi finns!

      Radera
  3. Bra ayt ni syns på många olika ställen!
    Visst är det toppen med BRA djurutbildning på gymnasienivå. Spånga Gymnasium är berömd för deras fina utbildning.
    De har "kläckt" många duktiga djurskötare.

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, det är märkligt att Spånga verkar vara ensamma i landet med sån utbildning. Det borde finnas på många stället.

      Radera
  4. Jamarns vad bra att ni sprider kunskap om oss katter! Du har verkligen tassarna fulla som vanlig
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, här kan man inte ligga på latsidan!

      Radera
  5. Säkert var det många som när de såg din bild i pärmen tänkte: Oj va' fin hon är och så klok hon ser ut!! :-)

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...