lördag 30 maj 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar


 Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Idag har jag flera saker att ta upp i bloggen.

Först så var två snälla människor som ofta hjälpe oss jamarmycket  på ett jippo som Södertälje Kommun anordnat. Det var tänkt att de skulle stå där många timmar och sälja saker och berätta om katthemmet. När de stått där en liten stund började det hällregna. Det var bara att ge upp och packa ihop.

De fick i alla fall ihop en slant och vad än viktigare var: de hann berätta om Södertälje Katthem för flera besökare. Hoppas de kommer ihåg och och besöker oss!

Sen ska jag berätta att har jag en idol. Han heter Ricky Gervais och är mest känd som komiker. Men det är inte som sån jag gillar honom mest ändå. Det är för hans engagemang för djur i nöd. En bild som han nyligen la ut på facebook ser ni till vänster: "TA EN BILD; INTE EN TROFÈ. Det är så riktiga män knäpper djur".

Det är väldigt värdefullt att en kändis ställer upp för oss djur som haft och har det svårt. Det är alldeles för få som vill eller vågar. Hur många kändisar finns det t ex i Sverige som ställer upp för oss och som vågar visa det?

Sen måste jag så klart också påminna om att vi har VÅRLOPPIS i morgon mellan 13-16! Alla som kan kommer väl?

4 kommentarer:

  1. Jam, Ricky är en riktig djurälskare och han har en katt som heter Ollie.
    Matte viskar till mig att hon tidigare har läst om honom och hans katt.
    Tycker också att det är märkligt att inte s k kändisar här hemma kan sätta fokus på detta problemet.
    Många av dom har ju djur själva.
    Hoppas att det går bra på loppisen imorgon.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, kanske tycker våra kändisar att det inte ger dom nåt att stödja oss? I så fall tycker jag det tänker helt fel.

      Radera
  2. Katten Cornelia31 maj 2015 kl. 15:24

    Synd att det började regna men bra att de i alla fall fick ut lite info om katthemmet!/Buff Cornelia. ps. matte säger att jag börjar bli lite tjock!!! Har du hört maken till förtal??.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cornelia, vaaa??? Tjock? Du? Har du bett matte kolla synen på sistone?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...