fredag 29 maj 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Ibland brukar vi spela tassboll i vår bur. Det är ganska kul. Allt går juste till och den som har bollen passar till nån annan.

Man kunde ju tycka att tvåbeningar kunde spela på samma sätt. Visserligen har de bara 2 ben, men det borde ju faktiskt räcka. 

Men istället måste de ha en jätteorganisation där det finns hur mycket pengar som helst! Och uppenbarligen kan inte de som styr organisationen hålla reda på vad som är mitt och ditt, utan de håller på med en massa konstiga saker för att sno åt sig ännu mer pengar.

Så gör aldrig vi. Vi spelar för att vi tycker det är roligt, inte för att sno åt oss en massa pengar. De borde skänka överskottet till oss hemlösa katter istället.

Fast nu hinner jag inte hålla på mer med det. Nu måste jag planera för helgen.

I morgon står två av våra snälla tjejer på Marenplan i Södertälje för att sälja saker och göra katthemmet mer känt.

På söndag har vi VÅRLOPPIS på katthemmet. Ni som har minsta möjlighet, kommer väl?

8 kommentarer:

  1. Nu har vi sagt till matte på skarpen att hon MÅSTE hälsa på er på söndag!!
    Tassboll e jamarkul, jag brukar lägga mina bollar i mattes skor å stövlar - hon blir alltid lika förvånad när de ligger där när hon sticker ned foten :-)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, det var bra av dig att jama till matte på skarpen! Vi ska ta väl tass om henne.

      Radera
  2. Du har rätt, Rubina. Tänk o de gav er lite av överskottet... Det skulle göra STOR skillnad! för dehemlösa katterna!!
    Lycka till med Loppisen :)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller. visst skulle det. Men jag tror inte de tänker så mycket på oss hemlösa katter...

      Radera
  3. Förstår att ni har jamarkul med tassbollarna.
    Jag leker själv med pingisbollar när jag känner för det.
    Jam, dom där gubbarna i fotbollsvärlden som styr o ställer har absolut ingen moral.
    En av dom hade köpt en egen lägenhet i Trump Tower i New York till sina KATTER !!!!
    Man kan väl jama att han tycker om sina katter men tänk vad alla dom pengarna hade kunnat göra gott hos katthemmen i stället.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, vi har också pingisbollar. De rullar så bra. Jag tror att bolltokarnas katter skulle trivas minst lika bra i en billigare lägenhet. Särskilt om de visste att husse bluffat till sig pengarna.

      Radera
  4. De där gubbarna är uppe och flyger högt ovanför våra huvuden, där tror de att de kan få vara ifred och göra vad de vill. Men tur att någon iakttog dem och kunde plocka ner några!
    Och så synd att jag bor för långt bort för att hälsa på, det hade varit jamarkul att komma på öppet hus och loppis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, men det verkar tyvärr inte som om alla får det straff de skulle ha. Och sen jamar jag som jag brukar: du måste kanske flytta närmare?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...