torsdag 28 maj 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Nu har det varit öppet hus igen. Blogghjälpen var riktigt duktig och gav oss jamargott godis. Vi har fått flera sorter nu som vi gillar stenhårt allihop.

Efter godiset kom hon in med en vippa som hon slängde lite hit och dit. Mina knäppa kompisar sprang som tokiga efter den, men jag tyckte den var lite läskig. Blogghjälpen la den lite försiktigt framför mig flera gånger, men oftast kom Rakel och tog den precis när jag skulle tassa till den lite.

Fast den var allt lite intressant. Ska nog försöka undersöka den lite grann nästa gång. Fast den får inte bli för närgången! Då backar jag direkt.

8 kommentarer:

  1. Klart att du ska undersöka den, när du väl kommit underfund med hur rolig den är att leka med kommer inte Rakel att hinna fram innan du kastat dig efter den.

    Ozzy

    SvaraRadera
  2. Vippor KAN vara roliga... vissa sorter i alla fall. Ge den en tass och prova ;-)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jo, jag har givit den en tass några gånger, men mer vågar jag inte just nu,

      Radera
  3. Viktigaste nyheten var väl ändå att blogghjälpen har haft med sig bra godis!? Kanske att det äntligen börjar hända saker? Sen det där med vippor...själv är jag rätt ointresserad, men du får väl prova nästa gång, kanske har blogghjälpen en bättre sort?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, alltså, jag är inte ointresserad av vippor, det kan jag inte jama. Men jag litar inte på dom!

      Radera
  4. Bra med variation på gottisarna! Vippor är skoj! Oj vad man kan tassa till dem! Nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag är det inte jag som är på bilden. Min kompis, Liam, flyttade till ett eget hem för några daga...