måndag 25 maj 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

I lördags var det årsmöte i Svekatt. De har lovat att de ska jobba vidare för oss hemlösa katter. De har redan gjort mycket med tanke på att de inte funnits så länge och med tanke på att alla som är involverade i Svekatt också har katthem och arbete och familj att sköta.

Vi vet att det tar mycket tid, men ändå kämpar de på, så mycket de kan. Just i blogghjälpens fall har hon ju väldigt mycket hjälp av mig, men de andra i styrelsen har ju inte samma förmån.

Jag kommer fortsätta jobba både för Södertälje Katthem och SVEKATT så  länge jag bor här, det har jag lovat blogghjälpen.


15 kommentarer:

  1. Det är verkligen snällt av dig att ställa upp för både katthemmet och SVEKATT. Tänk om fler kunde göra det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jaaa, det skulle faktiskt behövas många fler.

      Radera
  2. Det är så bra att SVEKATT och alla katthem finns. Tror och hoppas att kattens status kommer att öka. TACK alla som hjälper på olika sätt.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, vi måste hjälpas åt - allihop.

      Radera
  3. Tur att du är blogghjälpens högra hand, förlåt tass!! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, det är tur för blogghjälpen.

      Radera
  4. Skönt att höra att du fortsätter att jobba för det du brinner för, d v s att hjälpa alla andra katter.
    Tur att blogghjälpen har dig i sin närhet.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, ja, utan oss bloggkatter vore blogghjälpen helt hjälplös.

      Radera
  5. Tur att du finns Rubina och kämpar för alla oss katter!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, jam, jag gör så gott jag kan.

      Radera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Och ditt jam vet ju blogghjälpen att hon kan lita på, till hundra procent!

    SvaraRadera
  8. Det känns verkligen tryggt!
    Men hur gick det med godisfrågan?
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det korta svaret på din fråga blir: dåligt!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...